Mercedes trăieşte o mare decepţie. Au trecut trei ani de la lansarea fastuoasă a inovatorului R-Klasse, un model de nişă care combină avantajele monovolumului cu cele ale unui crossover, iar succesul se lasă aşteptat. Supranumit pe drept cuvânt „a treia specie” datorită faptului că este un automobil unic în industria auto - MPV premium de mari dimensiuni cu tracţiune 4x4 şi o mulţime de sisteme de securitate activă şi pasivă, R-Klasse nu a reuşit să impresioneze multă lume. Doar 13.000 de unităţi s-au vândut la nivel global faţă de 50.000 câte erau prevăzute anul trecut.
Într-o perioadă se zvonea că R-Klasse ar urma să fie scos din producţia de serie fiind un model mai puţin profitabil şi care pe deasupra înregistrează şi rezultate negative. Mercedes se încăpăţânează să creadă că pierde o luptă pe care a început-o de unul singur pe un sector complet descoperit şi speră să atragă atenţia odată cu debutul unei versiuni facelift aşteptată spre sfârşitul anului curent.
Deşi este la a doua tentativă de restilizare – prima fiind efectuată în 2007, compania intenţionează prin această mişcare să refacă imaginea ghinionistului R-Klasse atât la propriu cât şi la figurat.
Împrumutând din banca de gene a actualului B-Klasse, viitorul MPV în forma sa cosmetizată va afişa o înfăţişare mai prietenoasă, atractivă şi tinerească, în ton cu caracterul specific maşinilor de familie. Mercedes va revizui componentele secţiunii frontale şi cea spate, respectiv grila motor, blocurile optice şi spoilerul. Interiorul va suferi unele schimbări minore, cele mai importante fiind aplicate în dreptul bordului şi volanului. Se pregăteşte şi un nou set de jante iar eşapamentul va avea ţevi rectangulare. R-Klasse va fi produs tot în două versiuni, cu ampatament normal (2.980 mm) şi ampatament mărit (3.215mm), la uzina din Alabama, S.U.A.