Noul coupe are sub capotă o unitate de 2,0 litri dezvoltă 140 de cai putere la 4000 de rotaţii şi generează un cuplu maxim de 320 Nm disponibil constant în plaja 1750 - 2500 rpm. Motorul TDI cu patru cilindri a făcut progrese remarcabile, noua generaţie evidenţiindu-se prin nivelul redus al zgomotului şi vibraţiilor. De asemenea consumul şi poluarea au fost diminuate considerabil pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor dar şi reglementărilor în domeniu ce vor intra în vigoare din octombrie 2009.
În altă ordine de idei propulsorul de 140 de cai putere afişează un consum în ciclu combinat de 5,1 litri l/100km, în ciclu extraurban de 4,2 litri l/100km şi 6,6 litri l/100km în regim urban. Agregatul îndeplineşte normele Euro 5 şi este dotat cu filtru de particule. Scirocco 2,0 TDI poate beneficia de o transmisie manuală cu 6 trepte sau una semi-automată DSG cu acelaşi număr de rapoarte.
Performanţele versiunii diesel se traduc prin demaraj în intervalul 0 - 100 km/h în 9,3 secunde şi viteză maximă de 207 kilometri pe oră. Masa modelului cu motor diesel este ceva mai mare decât la versiunea pe benzină de 122 de cai putere, acesta cântărind 1230 de kilograme.
Volkswagen lansează Scirocco 2,0 TDI pe piaţa germană la un preţ de bază de 25.375 euro, pentru varianta echipată cu transmisie manuală. Producătorul anunţă că versiunea turbodiesel va fi introdusă gradual pe restul pieţelor europene până spre sfârşitul lui iunie 2009.