Citroën a intrat mai târziu în cercul producătorilor de automobile „verzi”, însă va fi printre primii care vor schimba imaginea tehnologiei hibride. Blamat pentru ritmul scăzut de reacţie şi acceleraţiile greoaie, caracteristici care dăunează plăcerii de a conduce, motorul hibrid a fost deseori pus la colţ de presa de specialitate. Dar lucrurile se vor schimba, afirma surse din cadrul Citroën, odată cu apariţia viitorului DS5. Se ştie deja că producătorul din Hexagon a relansat gama de vehicule premium DS, deocamdată prin intermediul conceptului DS Inside, însă în viitorul apropiat acesta va include trei automobile, printre care şi modelul de top DS5. Acesta va fi comercializat începând din 2011 şi va fi primul automobil sub sigla Citroën ce va fi dotat cu un motor hibrid. Faptul că francezii lucrează în prezent la un sistem de propulsie pe alimentare alternativă nu este nicidecum o noutate. Anul trecut în toamnă colegii de la Peugeot au prefaţat introducerea tehnologia viitorului denumită Hymotion 4 care va sta la baza sistemului hibrid care va fi utilizat şi de Citroën dar sub o denumire diferită. Propulsia va fi de tip diesel-electric al cărui consum mediu nu va depăşi 4 litri la suta de kilometri.
Unitatea pe combustibili fosili este un agregat turbodiesel de 2.0 litri - cu sistem common-rail echipat cu filtru de particule, ce acţionează puntea faţă iar motorul electric are ca sarcină punerea în mişcare a roţilor punţii posterioare.
DS5 va avea ca sursa de inspiraţie conceptul C-Sport Lounge prezentat în anul 2005 la Frankfurt. Mai multe surse din interior spun că doar elementele de design vor fi preluate şi reinterpretate stilistic, structura caroseriei urmând să fie total diferită de a cea a prototipului.