Seat este unul din primii beneficiari ai noii generaţii de motoare diesel dezvoltate de grupul VAG.
Dacă la început doar tehnologia de injecţie directă common-rail era factorul cheie la baza tuturor propulsoarelor fabricate, astăzi sub acronimul TDI, termenul „downsizing” (scăderea mărimii) devine un al doilea element care defineşte unităţile pe motorină. Astfel, tradiţionalul 1.9 TDI începe să devină istorie, locul acestuia fiind luat de noul propulsor 1.6 TDI CR (common-rail). Eliminată şi din gama noului Golf, linia de agregate 1.9 TDI este înlocuită cu motoare mai eficiente care pot îndeplini cu uşurinţă cerinţele actuale şi viitoare în materie de poluare, acesta fiind şi principalul motiv pentru care producătorul renunţă la ele. Seat ne anunţă că noua unitate diesel de 1,6 litri va fi introdusă din luna iunie ambele versiuni de caroserie ale modelului de clasă mică Ibiza.
Este pentru prima dată când fabricantul iberic oferă un propulsor turbodiesel cu tehnologie common-rail, avantajele acesteia fiind un raport mai bun performanţe-consum, nivel de zgomot şi emisii mult diminuate, comparativ cu versiunile echipate cu injecţie pompă-duză. Motorul 1.6 TDI CR dezvoltă 90 de cai putere
Şi un cuplu maxim de 230 Nm disponibil pe o plaja 1.500 - 2.500 rpm. Noul motor înlocuieşte unitatea 1.9 TDI de 90 de cai putere, şi promite un consum mixt de 4,2 litri litri/100 km. Emisiile coboară la un nivel aproape similar versiunilor ecologice, cantitatea de dioxid de carbon eşapată fiind de 109 g/km.
Turbodieselul, ce respectă norma Euro 5 - obligatorie din 2010, este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte şi dispune de un filtru de particule DPF. Apariţia noului propulsor pe Seat Ibiza nu implică modificări în ceea ce priveşte lista de dotări standard şi opţionale.