Dezvăluit la Salonul Auto de la New York, modelul 370Z Roadster se alătură versiunii coupe prezentată în urmă cu doar câteva luni. Disponibil pe piaţa europeană spre sfârşitul verii, cabrioletul japonez este una din puţinele alternative non-premium pentru vehicule apreciate, precum Audi S5 Cabrio, BMW Z4, Mercedes-Benz SLK sau Porsche Boxster S.
Cu un ampatament mai mic, un habitaclu inspirat de la GT-R, şi tehnologii noi, Nissan 370Z atrage nu numai prin aspect, dar şi prin ţinuta de drum pe care o promite.
Propulsia este completată de un agregat V6 pe benzină, aspirat natural, de 3,7 litri care furnizează 330 de cai putere. Consumul mediu în regim urban este de 13 litri/100 de km în mediul urban şi de 9,4 litri în regim extraurban.
Unitatea este cuplată la o nouă cutie manuală cu şase trepte sau una automată cu şapte trepte. Pentru ultima variantă de transmisie, şoferul poate selecta vitezele pe de volan cu ajutorul unor padele.
Comparativ cu precedentul model, 350Z Roadster care utiliza un motor de 3,5 litri, noua generaţie beneficiază de un bagaj suplimentar de putere, respectiv 17 CP şi un sistem denumit "SynchroRev Control" care permite schimbarea mai rapidă şi facilă a rapoartelor cu maximum de eficienţă şi cu minimum de pierderi. Propulsorul amplasat central-faţă este una din particularităţile maşinii care se evidenţiază printr-un raport optim al distribuţiei greutăţii faţă/spate.
La fel ca şi versiunea coupe, noua decapotabilă de la Nissan beneficiază de un diferenţial cu alunecare limitată şi jante de 18 inch ce încalţă pneuri Bridgestone Potenza 225/50 (faţă) şi 245/45 (spate). Opţional pot fi ales jantele din aliaj de 19 inch.
În încercarea de a minimiza consumul şi creşte performanţele cabrioletului, inginerii Nissan au căutat să reducă pe cât posibil masa maşinii. Astfel capota motorului, uşile, şi capota portbagajului sunt realizate din aluminiu iar o parte din componentele transmisiei din fibră de carbon.
Totuşi, greutatea modelului 370Z Roadster o depăşeşte pe cea a versiunii coupe, datorită numeroaselor ranforsări aplicate caroseriei şi montanţilor, dar şi a elementului de susţinere al pavilionului escamotabil.
Noua generaţie vine echipată cu un pavilion din material textil care poate fi acţionat de la un buton aflat pe consola centrala. Sunt necesare 20 de secunde pentru a deschide sau închide acoperişul din pânză. Nissan oferă şapte nuanţe pentru caroserie şi două niveluri de echipare denumite Roadster şi Roadster Touring.