Mitsubishi a ales Salonul Auto de la New York pentru a prezenta cel mai nou concept al său. Denumit Outlander GT, acesta prefaţează linia şi elementele stilistice ce vor fi încorporate pe viitoarea generaţie a cunoscutului SUV japonez.
Bazat pe aceeaşi platformă cu actualul model Outlander, conceptul
este garnisit cu o mulţime de noi tehnologii, este mai eficient, agresiv, dar şi puternic. Sub capotă se află un motor construit în întregime din aluminiu, echipat cu tehnologia de distribuţie variabilă, ce dezvoltă 230 de cai putere. Este vorba de un derivat al propulsorului V6 de 220 de cai putere regăsit în prezent pe versiunea XLS, a cărui compresie şi timp de deschidere a valvelor a fost optimizat pentru a obţine eficienţă maximă în raportul consum/prestaţii.
O altă noutate interesantă este prezenţa sistemului Super All Wheel Control (S-AWC), o tehnologie revoluţionară dezvoltată de Mitsubishi, ce are la bază experienţa acumulată de marca niponă în cursele de raliu şi anduranţă.
Spre diferenţă de alte sisteme 4x4, Super All Wheel Control furnizează o manevrabilitate sporită şi parametri superiori în materie de tracţiune şi stabilitate, concomitent cu maximizarea economiei de carburant.
Conceptul Outlander GT dispune de jante de 19 inch realizate de specialiştii de la OZ, sistem de frânare Brembo, pavilion din aluminiu şi un modul intregrat multi-media care include, pe lângă sistemul audio, şi funcţii de control pentru navigaţie şi telefon, plus conexiune USB şi iPod.
Interiorul excelează doar la capitolul calitate, unde se observă o îmbunătăţire a calităţii materialelor sintetice utilizate pe scaune, volan, plafon şi panelul uşilor, în timp ce pedalierul din aluminiu şi diverse finisaje din metal imprimă o atmosferă sportivă.
Din punct de vedere estetic, prototipul şochează şi în acelaşi timp lasă câteva semne de întrebare. Dacă partea din spate este identică cu cea a generaţie actuale Outlander, partea din faţă este o copie fidelă după secţiunea frontală a modelelor Lancer. Blocurile optice subtil retuşate, pragurile mai pronunţate şi difuzorul integrat în „fusta” spoilerului spate sunt singurele piese oarecum noi pe conceptul japonez. Dacă designul este un hibrid între Lancer şi actualul Outlander, ce a vrut să transmită totuşi Mitsubishi? Este doar un semnal că a doua generaţie a modelului SUV este pe cale să se nască.