BMW a avut plăcerea de a scoate din sertarele companiei, mai devreme decât s-ar fi aşteptat oricine, noua evoluţie a celui mai celebru SUV din gama sa.
X5 se dezvăluie în noua sa ţinută sportiva, marcată de un kit semnat de divizia interna M.
Apariţia noului X5M nu va rămâne fără ecouri pentru împătimiţii mărcii germane, având în vedere că avem în faţa ochilor cele mai agresive şi puternice vehicule create în ultimele trei decenii de BMW M.
Versiunea sport X5M foloseşte acelaşi motor ca şi X6M, noul V8 turbo twin-scroll de 4,4 litri ce generează 555 cai putere, unitate care ia locul premiatului agregat V10 de 5,0 litri şi 507 cai putere.
Cuplul maxim motor trimis la roti este de 680 Nm, însă nu valoarea lui impresionează, pe cât o face plaja de turaţii la care este disponibil, 1.500 – 5.650 rpm. Performantele sunt evident uluitoare şi suna foarte bine pentru iubitorii de modele sportive. Demaraj de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde şi o viteza maxima limitată la 250km/h. Cei care doresc un bonus de 20 de kilometri pe ora la viteza de vârf, pot opta pentru un model cu o linie speciala de echipare "X5M Drive Package".
Pentru prima oara X5M este dotat cu o cutie automată, ale cărei trepte de viteza (6) pot fi schimbate de pe volan prin intermediul padelelor.
Din meniu nu lipseşte sistemul inteligent de tracţiune integrala xDrive, direcţia Servotronic, tehnologia Dynamic Performance Control care fac din noul X5M un model echilibrat, cu reacţii rapide, sigur şi precis, în esenţa un vehicul sportiv aproape perfect. Puternicul SUV de performanţă avea nevoie de un sistem de frânare capabil să reducă la maxim distanţă şi timpul de frânare, lucru realizat printr-un sistem eficient ce combina discuri ventilate de mari dimensiuni cu etriere cu patru pistonase pe fiecare roată.
Exteriorul primeşte câteva modificări specifice versiunilor M, spoiler faţă ce găzduieşte fante de aer masive, difuzor spate încorporat în spoiler, evacuare cromată cvadrupla, jante de mari dimensiuni (20 inch), garda la sol coborâtă cu câţiva milimetri, praguri laterale pronunţate, în timp ce la interior modificările faţă de modelul comun X5 se leagă în principal de materialele care acoperă volanul, bordul, uşile şi scaunele – respectiv piele, cât şi modificările aplicate instrumentarului de bord.
Oficial X5M va debuta la Salonul Auto de la New York pe 9 aprilie odată cu X6M.