Honda a deschis seria lansărilor din 2009 cu un model cu o atitudine şi aspect diferit în clasa compactă. Japonezii îşi îmbie acum clienţii cu o versiune revizuită a bijuteriei Civic. Până acum o alternativă demnă de luat în seamă la adresa artizanilor europeni, modelul Honda trebuie să reziste greilor Renault Megane III şi Volkswagen Golf VI.
Proaspăta versiune cosmetizată soseşte la trei ani de la debutul actualei generaţii. Schimbările efectuate sunt puţine şi foarte discrete, chiar neobişnuit de subtile chiar şi pentru un facelift. Probabil japonezii au considerat că nu era mare lucru de modificat la un model cu un design unic şi provocator ce a făcut valuri în clasa compactă.
În altă ordine de idei, nu va fi deloc greu să confunzi actualul model cu cel restilizat. La versiunea hatchback în 5 uşi, Honda a retuşat grila motor, textura plasticului de pe caroserie şi blocurile optice, dar a implemetat şi modificări la nivelul anumitor funcţii. Mici modificări sunt aduse şi variantei în 3 uşi, care se va diferenţia de modelul amintit anterior prin linia dinamică a exteriorului, sugerată de modificările efectuale la grilă şi blocuri optice, iar bosaje din plastic vor fi vopsite în culoarea caroseriei. La interior, atenţia a fost îndreptată în special la detalii şi tapiserie. Pe anumite nivele de echipare, sistemele audio vor fi dotate cu conexiune şi volum de control pentru iPod şi USB.
Sub aspect tehnic, Civic Facelift aduce în atenţie două noutăţi principale. Mai întâi vorbim de optimizarea parametrilor motorului pe benzină de 1,4 litri. Unitatea oferă un cuplu maxim mai mare şi o putere crescută - cu 17 cai putere în plus, acesta dezvoltând acum 100 CP.
Inginerii au îmbunătăţit şi consumul de carburant, care conform producătorului este de 5.9 litri /100 km. Honda mai afirmă că zgomotul furnizat de motor este mai mic, iar răspunsul acestuia la acceleraţii este mai fin. A doua noutate este cutia de viteze automată i-Shift, care dispune acum de 5 rapoarte. Noua transmisie se laudă cu un convertor hidraulic de cuplu, ceea ce o face mai plăcută şi lină la schimbarea treptelor de viteză.
Ca un punct comun pentru toate versiunile Civic Facelift, sistemul de monitorizare al presiunii în pneuri vine ca dotare standard. Honda va oferi în continuare modelul de top Type-R, disponibil cu un diferenţial vâscos, pneuri cu talon îngust şi jante de 18 inch, iar caroseria va fi vopsită în alb şi condimentată cu o serie de elemente cromate. Nici o schimbare în privinţa propulsiei, sportiva japoneză fiind animată de acelaşi motor de 200 de cai putere.