Volvo şi-a luat adio de la cel mai apreciat automobil suedez în ultimele două decenii. S60 a ajuns la final de carieră după 9 ani şi peste 578.000 de unităţi vândute în toată lumea.
Pe data de 31 martie pe liniile de asamblare ale uzinei Gent din Belgia a ieşit ultimul exemplar din actuala generaţie S60.
Istoricul model, o versiune dotată cu motorul T5 pe benzină de 2,4 litri şi 260 cai putere, este destinat unui client din Taiwan. "Volvo S60 a fost un model important pentru uzina noastră din Gent”, a declarat Derek Jessiman, directorul Volvo Cars Gent. "Acum ne concentrăm pentru o lansare perfectă a noului S60”, a conchis Jessiman.
Pregătirile pentru începerea producţiei la viitorul model au intrat deja în linie dreaptă, Volvo urmând să inaugureze în următoarele luni o nouă linie de fabricaţie cu o capacitate dublă de producţie.
S60 a fost lansat în anul 2000 iar cinci ani mai târziu a fost introdusă versiunea restilizată.
Modelul a fost disponibil doar în varianta sedan. În 2003 a fost comercializat modelul de performanţă Volvo S60R, disponibil cu tracţiune integrală AWD şi propulsor de 300 de cai putere cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte sau una automată cu cinci trepte. De-a lungul carierei S60 a fost răsplătit cu 25 de premii, printre care Volanul de Aur (2000), Maşina Anului în SUA (2003), care atestă calităţile certe ale unui automobil luxos dar şi sigur.
Noua generaţie S60, cea de a doua, va fi lansată în cursul anului viitor şi va fi asamblată la aceeaşi uzină din Belgia.
Managerul departamentului de comunicare, Stefan Elfström, susţine că Volvo pregăteşte în aceeaşi gamă şi o versiune de familie denumită V60, model care va debuta tot în 2010 la scurt timp după lansarea sedanului S60.