Fiat continuă să-şi îmbunătăţească imaginea în clasa compactelor. Chiar dacă ultima generaţie Bravo s-a evidenţiat încă de la început atât prin designul unic cât şi prin bagajul tehnic, întotdeauna este loc de mai bine.
Italienii simt cum concurenţa le suflă în ceafă şi tocmai din acest motiv, fac un pas înainte odată cu introducerea celui mai puternic turbodiesel pe modelul hatchback.
Versiunea 2.0 Multijet îşi face simţită prezenţa pe piaţa europeană, după ce în toamna anului trecut a fost prezentată ca principala noutate pe 2009 pentru modelul Bravo. Motorul dispune de injecţie common-rail, generează 165 de cai putere şi un cuplu motor de 360 Nm. Propulsorul se face remarcat prin performanţe superioare, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde şi o viteză maximă de 215 km/h, dar şi un consum redus de carburant de doar 5,3 l/100 km în ciclu combinat.
Motorul a suferit câteva modificări de natură tehnică pentru a se putea încadra în viitoarele norme de poluare Euro 5. Inginerii au modificat raportul de compresie, care a scăzut de la 17,5:1 la 16,5:1, astfel fiind redusă şi cantitatea de oxizi de azot emisă.
Unitatea 2.0 Multijet este echipată standard cu filtru de particule, ceea ce face ca volumul gazelor eşapate să fie de numai 139 g/km, şi un sistem avansat de recirculare a gazelor - EGR, având toate elementele componente dispuse într-un singur modul. Tot ca o noutate sunt şi bujiile de tipul „low-voltage” care permit funcţionarea acestora cu un timp minim de preîncălzire. Fiat anunţă că intervalul de revizie a fost stabilit la 35.000 km, un record pentru categoria motoarelor de 2.0 litri, fapt ce confirmă, încă o dată fiabilitatea atinsă de unităţile pe motorină Multijet dezvoltate în cadrul grupului Fiat.
Noul Bravo 2.0 Multijet de 165 de cai putere va fi disponibil în două versiuni de echipare Sport şi Emotion, preţul de pornire fiind de 24.300 de euro.