Mercedes a fost cunoscut până acum câţiva ani doar ca un producător de vehicule de dimensiuni medii şi mari. În anul 2005 au adus în atenţia lumii un model atipic în segmentul premium, B-Klasse un hibrid între clasa monovolumelor şi versiunile hatchback din sectorul C.
Germanii îl descriu ca pe un Sport Tourer Compact, spaţios, agil, echilibrat şi evident luxos. Linia mediană foarte înaltă şi tracţiunea faţă sunt particularităţile acestei maşini în cadrul gamei Mercedes.
La patru ani de la lansarea sa în Europa, prima generaţie B-Klasse beneficiază de o restilizare menită să reflecte mai mult stil şi rafinament pe o maşină destinată în special familiştilor mai tineri.
Noutăţile nu sunt foarte multe dar merită menţionate. Grila radiatorului a fost înlocuită complet, acum ea fiind vopsită în culoare argintie. Schimbările au continuat la spoiler şi capotă care au fost stilizate subtil, aproape imperceptibil pentru ochi neavizaţi. Blocurile optice rămân neatinse, ceea ce este surprinzător pentru o versiune facelift la Mercedes. Partea din spate a maşinii a fost ajustată doar în acele locuri unde s-a considerat că era necesar un aer proaspăt. Stopurile şi spoilerul au fost reactualizate estetic, însă acestea nu prezintă diferenţe majore faţă de modelul actual. Habitaclul nu a fost trecut cu vederea, luând în calcul faptul că Mercedes ţine foarte mult să afişeze calitatea produselor sale şi prin dotările interiorului. Singurele noutăţi sunt introducerea unor finisaje din aluminiu atent rafinate şi o gamă proaspătă de culori şi materiale pentru tapiserie.
Imaginea versiunii cosmetizate B-Klasse nu pare, ci este mai îngrijită şi mai aproape de strălucirea unui model cu personalitate de la Mercedes, după ce o serie de elemente, oglinzile retrovizoare, pragurile şi mânerele uşilor au fost vopsite în aceeaşi nuanţă a caroseriei.
Sub aspect tehnic, motorizările diesel au fost optimizate pentru a se obţine cifre de consum mai bune, în medie 5,2 - 5,4 litri/100 km. Nici agregatele pe benzină nu au fost scăpate din vedere, ele fiind revizuite pentru a limita consumul între 6,6 şi 8,1 litri/100 km. În ansamblu, optimizarea propulsoarelor a făcut ca agregatele să consume cu 7% mai puţin decât motorizările disponibile pe vechiul model.
Preţul de pornire pentru B-Klasse Facelift este în România de 18.990 de euro fără TVA.