Ford îşi vede ambiţiile tăiate din faşă iar o parte din proiecte retrase din unul şi acelaşi motiv. Versiunea de performanţă Fiesta RS, încă o victimă a recesiunii, nu va mai ajunge în producţia de serie. Motivele sunt cât se poate de clare: nu este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică.
Ford intenţiona să continue tradiţia începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă potrivit afirmaţiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producţia de serie. „Pentru un moment am renunţat la versiunea de top Fiesta RS, nu şi la ideea de a o lansa pe piaţă. Dacă împrejurările vor fi prielnice noul model va fi lansat”, spun surse din cadrul Ford.
Programată să apară în anul 2010, noua generaţie Fiesta RS era şi prima ce trebuia să se bucure de o distribuţie globală. Din informaţiile deţinute până la această oră, noua versiune RS urma să primească o motorizare turbo pe benzină de 1,8 litri ce dezvolta 220 de cai putere. Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecţie, iar întreaga putere o transfera punţii faţă prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj. Modelul sportiv dispunea de suspensii rigide şi sistem de direcţie servo-asistată.
Exteriorul purta amprenta unui kit sportiv cu apendice aerodinamice pe spoiler, praguri mai pronunţate şi jante din aliaj de dimensiuni mari.