Audi nu i-a dezamăgit pe admiratorii de modele sportive, veniţi în număr foarte mare la Salonul Auto de la Lepzig. Aici a fost lansat în premieră mondială versiunea TT-RS Roadster, model anticipat şi aşteptat cu un interes deosebit, un cabriolet rasat şi agresiv, capabil să ofere pasagerilor o doză suficientă de adrenalină.
La doar trei săptămâni distanţă de la revelarea variantei de top TT-RS Coupe, constructorul premium prezintă la el acasă cea mai puternică decapotabilă concepută până astăzi de Audi.
Propulsat de un motor cu cinci cilindri pe injecţie directă care dezvoltă 340 de cai putere, cabrioletul cu două locuri la interior accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km /h. Unitatea turbo pe benzină generează un cuplu maxim de 450 Nm disponibil pe o plajă foarte largă, 1.600 – 5.300 de rotaţii, şi care necesită în medie 9,5 litri de carburant la suta de kilometri. Consumul este cu 0,3 litri mai ridicat decât în cazul versiunii coupe, însă senzaţiile lăsate de o decapotabilă sport sunt incomparabile. Astfel un consum mai ridicat poate fi compensat cu plăcerea şi emoţiile pe care le trăieşti numai la volanul unui cabriolet.
Diferenţe estetice nu există între cele două modele de performanţă, singurul accesoriu care într-adevăr le face să fie distincte este pavilionul retractabil. TT-RS Roadster dispune de suspensii adaptive şi o caroserie confecţionată aproape în întregime din aluminiu, care conferă o masă mai uşoară şi atrage cu sine şi o manevrabilitate superioară, mai ales în viraje, unde greutatea şi stabilitatea maşinii sunt factori determinanţi.
Cabrioletul Audi cântăreşte 1.510 kilograme şi afişează o aerodinamică bine pusă la punct dar şi un sistem de frânare pe măsură. Discurile de frână au dimensiuni apreciabile, de 370 mm pe faţă şi 310 mm pe spate, sunt autoventilate şi acţionate de etriere din aluminiu cu patru pistonaşe.
Noul TT-RS Roadster va fi comercializat din vara acestui an, preţurile urmând a fi comunicate ulterior.