Opel a reuşit, într-un timp relativ scurt, să îşi pună serios amprenta în clasa medie. La mai puţin de un an de la debutul său oficial, familia de modele Insignia numără deja trei versiuni. Ultima dintre acestea este varianta Sport Tourer, destinată familiştilor, şi care, începând de ieri, este comercializată şi în România.
Până în prezent au fost comandate 75.000 de unităţi Insignia, cifră care vorbeşte de la sine despre impactul şi încrederea pe care o conferă noua maşină actualilor sau viitorilor proprietari. După cum sugerează şi denumirea lor, autovehiculele Insignia Sports Tourer înglobează tehnologii de ultimă oră, oferite într-o caroserie de lux cu aspect sportiv. Modelul etalează acelaşi design atletic, puternic şi elegant ca şi versiunea berlină a familiei.
Mark Adams, vice-preşedintele GM Europe Design, descrie modelul Insignia ca fiind „o combinaţie între frumuseţea sculpturală şi precizia germană, reunind perfecţiunea inginerească şi emoţia într-o armonie perfectă".
Proiectanţii liniei de autovehicule Insignia au conferit secţiunii spate a versiunii Sports Tourer o ţinută sofisticată, dar coerentă, extinzând hayonul panoramic mult înspre flancuri şi accentuându-l cu blocuri optice mari, distinctive, complet integrate. Zona spate are un volum de până la 1.530 litri.
Modelul Sports Tourer are acelaşi ampatament de 2,74 metri ca şi modelele berline şi o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare, ajungând la 4,91 metri. Noul şasiu, proiectat pentru a oferi un nivel ridicat de siguranţă şi confort, poate fi îmbunătăţit suplimentar, prin intermediul sistemului mecatronic inovator FlexRide, care sporeşte stabilitatea şi asigură amortizarea în timp real a autovehiculului, prin control electronic. De asemenea, sistemul FlexRide îi oferă şoferului posibilitatea de a opta între trei moduri de rulare. Pe lângă modul standard, şoferul poate alege fie modul confortabil de rulare „Tour", fie modul „Sport", mai puţin flexibil.
Lansarea noului Insignia Sports Tourer este însoţită de apariţia a două motoare noi, care li se alătură celor şapte motorizări deja disponibile pentru versiunea berlină. Pentru modelele cu tracţiune pe faţă (FWD) va fi disponibil şi un motor turbo de 1,6 litri pe benzină de 180 cp, cu un cuplu de 230 Nm. Motorul 2.0 BiTurbo de 190 cp şi cuplu de 400 Nm va fi disponibil iniţial în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală Adaptive 4x4. Ulterior, motorul 2.0 CDTI BiTurbo va beneficia de o variantă pentru tracţiune pe puntea faţă. În viitorul apropiat, gama va fi extinsă cu o variantă ecoFLEX, cu un motor diesel CDTI de 2,0 litri ce poate dezvolta 118 kW/160 cp la un cuplu de 350 Nm.
Cu un consum extrem de scăzut de carburant şi înregistrând emisii remarcabile de CO2 - sub 140 g/km - la variantele berlină, motoarele Insignia ecoFLEX oferă şansa de a conduce ecologic fără a compromite performanţele automobilului.
În România, preţul unui Opel Insigna Sports Tourer începe de la 17.017 euro fără TVA.