Audi se pregăteşte să facă o schimbare la vârf. La propriu vorbind, acesta se va întâmpla nu mai departe de anul viitor când este programată lansarea celei de a treia generaţii a limuzinei A8.
"Noul vârf de gamă al mărcii noastre va veni anul viitor", a afirmat un oficial din cadrul Audi, care a dorit să rămână sub protecţia anonimatului.
Modelul va fi construit pe aceeaşi platformă cu viitorul A7 şi va dispune de motorizări cu opt cilindri, atât benzină cât şi diesel. Oficialul a mai precizat că datorită normelor de poluare tot mai severe, s-a renunţat la dezvoltarea unui nou propulsor W12, care nu va figura pe noua generaţie A8.
Cea mai puternică motorizare va fi un agregat pe injecţie directă V10 FSI de 5,0 litri, asociat versiunii sportive S8. Puterea generată va depăşi 600 de cai putere şi va fi trimisă ambelor punţi prin intermediul unei cutii automate cu şapte trepte. S8 va beneficia, printre altele, de tracţiune integrală Quattro, suspensii magnetice şi o nouă generaţie de faruri adaptive. Versiunea obişnuită, A8, va fi pusă în mişcare de motoare diesel V6 de 3,0 litri şi V8 de 4,2 litri.
Pentru fi mai economice, versiunile pe benzină vor fi echipate cu un sistem automat - sistemul start-stop - care opreşte funcţionarea motorului când roţile motrice nu sunt în mişcare.
Modelul se va baza pe tehnologia revoluţionară de diminuare a greutăţii ASF - Audi Space Frame, o structură din aluminiu pe care se construieşte caroseria maşinii.
Spre deosebire de principalii săi rivali, BMW Seria 7 şi Mercedes S-Klasse, noua limuzină A8 nu va avea şi o versiune hibridă. Audi preferă să utilizeze pe sedanul de clasă mare motoare convenţionale cu un număr mai mic de cilindri şi tehnologiile necesare care să coboare consumul şi emisiile la un nivel cât mai decent.
Prima generaţie Audi A8 a fost lansată în anul 1994, iar următoarea şi-a făcut apariţia în 2003.