Honda devine un producător de motoare diesel tot mai apreciat.
Cunoscut ca cel mai important producător de motoare pe benzină din lume, brandul japonez caută să se impună cu o ofertă tot mai diversificată de propulsoare cu aprindere prin compresie.
Astfel se face că la Geneva, pe lângă debutul hibridului Insight a fost dezvăluită şi versiunea sportivă Accord Type-S. Dacă în trecut acestea erau animate de propulsoare pe benzină, noua variantă primeşte un diesel mai harnic şi cu un comportament mai adecvat decât unităţile i-DTEC disponibile până în prezent.
Propulsorul de pe Accord Type-S este un agregat de 2,2 litri ce dezvoltă 180 de cai putere la 4.000 de rotaţii, fiind cel mai puternic diesel furnizat vreodată de Honda.
Cuplul maxim de 380 Nm este disponibil de la 2.000 rpm şi este trimis doar roţilor punţii faţă. Datele privind performanţele dinamice, de consum şi cele legate de emisii vor fi comunicate după omologarea acestora.
Honda totuşi apreciază că în urma testelor efectuate până acum, motorizarea diesel de 180 de cai putere are un excelent raport performanţe/consum. Propulsorul este un derivat al versiunii curente i-DTEC de 2,2 litri ce beneficiază de o nouă turbină şi un intercooler de dimensiuni mai mari.
Pentru a se diferenţia de modelul obişnuit, versiunea Type-S vine cu schimbări la nivelul grilei motor, spoilerului faţă, farurilor şi blocurilor optice spate. Standard sunt oferite jante de 18 inch care afişează un design diferit.
Modelul va fi disponibil în ambele versiuni de caroserie ca şi modelul standard: sedan şi tourer.
Paleta cromatică pentru caroserie este îmbogăţită cu două noi nuanţe de roşu şi alb.
Noua versiune Type-S diesel va fi livrată exclusiv pieţei europene, primele exemplare urmând a fi comercializate din vara acestui an.