Francezii nu s-au putut abţine să nu prezinte la Geneva versiunea sportivă a modelului de volum Clio, eclipsată, ce-i drept, de apariţia fratelui mai mare Megane RS.
Disponibil din luna iunie pe majoritate pieţelor europene, Clio RS va avea două niveluri de echipare, Luxe şi Cup.
Pentru oricare dintre acestea s-ar opta, motorul este unul şi acelaşi: o unitate de 2,0 litri, aspirată natural, cu 16 valve, care dezvoltă 201 cai putere. Comparativ cu precedentul vehicul, noua versiune RS beneficiază de aportul a doar 4 cai putere în plus, care vor încerca să „facă diferenţa”.
Dacă ne raportăm la demaraj şi viteză de top lucrurile nu sunt prea mult schimbate, Clio RS putând ajunge la 100 km/h în 6,9 secunde şi rula cu o viteză maximă de 225 km/h, cu 10 km/h mai mult decât vechiul RS. Consumul este ceva mai bun şi rămâne a fi probat de cei care se vor număra printre viitorii proprietari. Doar 8,2 litri/100 km are nevoie actualul model faţă de 8,9 litri/100 cât necesita versiunea precedentă.
Transmisia oferită este o cutie manuală cu şase trepte, cu rapoarte scurte şi line. Schimbările care cu adevărat contează sunt cele aplicate la partea de suspensie şi direcţie, Renault mizând foarte mult pe precizia şi stabilitatea în viraje a maşinii. De menţionat că versiunea Cup este mai uşoară cu 36 de kilograme decât varianta Luxe, aceasta din urmă fiind echipată cu dotări ceva mai sofisticate. Clio RS dispune la exterior de jante de 17 inch, pneuri 215/45, evacuare dublă, difuzor spate şi sistem de frânare marca Brembo iar la interior de scaune sportive, inserturi din crom, pedalier din aluminiu şi volan îmbrăcat cu piele perforată.