Creat la Centrul de Design din Torino, modelul beneficiază de trei propulsoare, două benzină şi unul diesel, la fel ca şi modelul 500. Mai precis este vorba de unităţile 1,2 litri de 69 de cai putere, 1,4 litri 16V de 100 cai putere şi 1,3 litri Multijet de 75 de cai putere. Toate propulsoarele sunt asociate la cutii manuale cu cinci trepte, sau în funcţie de motorizare se poate opta şi pentru o transmisie automată Dualogic tot cu cinci trepte. Ca un punct comun al tuturor motoarelor este funcţia Start & Stop prin intermediul căreia agregatul este decuplat în momentele când automobilul staţionează - la semafor, sau în alte situaţii când nu este necesară funcţionarea propulsorului.
Decapotabila mini este un automobil simplu şi comod, ce va fi oferită la un preţ accesibil şi va beneficia de un plafon realizat din material textil. Pavilionul este din material textil, astfel costurile fiind reduse la minim iar masa maşinii se menţine la o greutate rezonabilă.
În viziunea inginerilor, principala problemă ridicată de versiunea cabrio a fost menţinerea rigidităţii şi a siguranţei oferite celor patru pasageri. 500C păstrează proporţiile modelului 500 - dimensiunile sale 3,55 m lungime, 1,65 m lăţime şi 1,49 m înălţime recomandându-l ca un automobil de oraş ideal. Ceea ce însă îl diferenţiază de 500 este acoperişul textil care se bazează pe o sistem constructiv întâlnită doar la Citroën C3 Pluriel.
Pavilionul culisează practic pe montanţi, el putându-se plia cu uşurinţă pe portbagajul fără a necesita un compartiment de stocare. Totodată soluţia tehnică adoptată conferă o mai bună rigiditate torsională, ceea ce de altfel s-a şi dorit.
Fiat va asambla noul 500C la uzina sa din Polonia, modelul urmând a intra pe piaţă cel mai probabil din luna mai la un preţ estimativ de 13.500 de euro.