Denumit sugestiv Ampera, acesta prefaţează în linii mari viitorul automobil cu emisii curate şi propulsie mixtă. Prototipul ecologic înglobează tehnologia avansată Voltec - un sistem hibrid care permite parcurgerea unei distanţe de 60 de kilometri exclusiv pe energia electrică furnizată de un set de baterii litiu-ion. Modelul de serie va fi lansat în anul 2011 pe piaţa europeană şi, la fel ca şi conceptul Ampera, va putea fi alimentat de la o priză obişnuită cu o tensiune de 230V. Deşi cealaltă jumătate a sistemului hibrid - respectiv motorul termic nu a fost dezvăluit - cel mai probabil aceasta este o unitate pe benzină de mic litraj care, conform producătorului, asigură o autonomie de 500 de kilometri. Este foarte posibil ca - în cazul agregatului pe combustibili fosili, sub capota noului model să se regăsească acelaşi motor turbodiesel de 1,3 litri al conceptului Flextreme, însă, la fel de bine, acesta poate fi şi propulsorul de benzină montat pe prototipul Converj.
„Modelul Ampera face parte dintr-o nouă categorie de automobile care reduce distanţa dintre hibride şi vehiculele electrice”, a declarat Carl-Peter Forster, preşedintele GM Europe. „Tehnologia avansată de propulsie Voltec este tipul de tehnologie care schimbă regulile jocului, industria de automobile fiind nevoită răspundă la provocările de astăzi în materie de protecţia mediului şi energii nepoluanate”, a mai adăugat oficialul diviziei europene General Motors.
Hibridul Opel dispune de o caroserie în cinci uşi iar la interior poate găzdui patru persoane.
Ca design, conceptul Ampera împrumută elemente de la prototipul Flextreme, iar profilul este asemănător conceptului GTC. Modelul de serie va viza în special clienţii care circulă puţini kilometri în fiecare zi şi cei care îşi aleg automobilul din raţiuni strict pecuniare şi ecologice.