Premiera europeană a noului XFR înseamnă practic deschiderea unui front „de lucru” pe sectorul versiunilor de performanţă şi în acelaşi timp împlinirea unui vis pentru iubitorii mărcii britanice. XFR va ajunge la dealerii europeni în primăvara acestui an, la un preţ de aproape 100.000 de euro.
Vulcanicul sedan sportiv este pus în mişcare de un agregat V8 de 5,0 litri ce produce 510 cai putere. Jaguar susţine că noua sa creaţie aduce două avantaje clare în raport cu concurenţa: preţul şi consumul. XFR este mai ieftin cu aproape 5.000 de euro decât un BMW M5 şi cu aproximativ 20.000 de euro faţă de Audi RS6.
În ceea ce priveşte consumul Jaguar susţine că noua versiune are nevoie în medie de 12,5 litri pentru a putea parcurge 100 de kilometri în timp ce RS6 consumă 13,9 litri /100 km iar BMW M5 ceva mai mult, 14,8 l/100 km. La acestea se adaugă şi performanţele dinamice foarte apropiate rivalilor germani. Motorul dispune de injecţie directă de combustibil şi furnizează un cuplu maxim de 625 Nm, trimis roţilor punţii spate prin intermediul unei cutii automate cu şase trepte.
Ca performanţe, XFR se situează foarte aproape de rivalii săi însă nu-i depăşeşte. Demarajul se efectuează în 4,9 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Diferenţialul spate este controlat electronic şi poate împărţi cuplul pe fiecare roată cu ajutorul unui sistem format dintr-un motor electric şi un cuplaj cu mai multe discuri.
Jaguar XFR este disponibil cu 8 culori pentru caroserie, jante din aliaj de 20 de inch, sistem de frânare foarte performant şi suspensiile controlate electronic, reglajul fiind făcut automat prin intermediul unui sistem care ajustează tăria acestora.