Producătorul îl defineşte ca fiind următoarea generaţie MAV, adică Multi Activity Vehicle, un automobil versatil destinat familiştilor care poate fi utilizat pentru diverse activităţi cotidiene.
Prototipul inaugurează un nou curent în limbajul de design Ford, ale cărui elemente vor putea fi văzute pe următoarele generaţii Focus şi Mondeo.
Iosis Max deţine sub capotă un motor Ecoboost de 1.6 litri şi 180 de cai putere. Echipat cu un sistem de injecţie directă, propulsorul face parte din noua generaţie de motoare dezvoltate de Ford pentru a putea îndeplini cerinţele în materie de ecologie, cât şi performanţe dinamice.
Modelul prezintă câteva soluţii ingenioase la capitolele acces în habitaclu şi spre spaţiul de încărcare al portbagajului. Lipsa montanţilor centrali şi uşile din spate care culisează spre înapoi cu ajutorul unor braţe permit alocarea unui spaţiu de interior generos asigurând urcarea şi coborârea foarte facilă a pasagerilor.
Tot ca un element inovativ este şi deschiderea separată a lunetei de uşa portbagajului.
La interior se observă un sistem multimedia foarte interesant, cât şi scaune cu un design foarte avansat. Construite din materiale uşoare, scaunele pot fi rabatate pentru a mări spaţiul interior. Conceptul prefaţează un model pe segmentul celor mai mici modele MPV, şi, având în vedere faptul că Ford a anunţat în urmă cu ceva timp că la Craiova va construi un model de familie de clasă mică ce urmează să înlocuiască actualul Fusion, este mai mult ca sigur că viitoarea maşină de serie derivată din Iosis Max va ajunge pe liniile de producţie din România.