Profilul sculptural, pasajele proeminente ale roţilor, spoilerul faţă cu o componentă aerodinamică interesantă şi nu în ultimul rând blocurile optice faţă alungite de o formă angulară sunt noile repere care dau farmec micului model.
Spatele maşinii este mai simplist, dar expresiv, luneta este mai scurtă, iar un eleron care îmbunătăţeşte performanţele aerodinamice ale maşinii este montat pe capătul pavilionului.
Finisajele din habitaclu sunt evident mai bune, plasticul are o textură diferită şi mai plăcută la atingere, în timp ce butoanele şi aeratoarele sunt îmbrăcate în crom. Instrumentarul de bord este complet nou, iluminat în culoare albă.
Sub aspect tehnic, Polo aduce o sumedenie de noutăţi. În primul rând îşi face apariţia cutia semi-automată DSG cu 6 şi 7 trepte. Versiunea de intrare este o unitate pe benzină de 1,2 litri de 60 de cai putere. Tot în familia benzinarelor se mai află două motoare de 1,2 litri de 70 şi 105 cai putere. Polo mai dispune şi de un motor de 1,4 litri de 85 de cai putere.
Gama motoarelor diesel este deschisă de unitatea 1.6 TDI common-rail de 75 de cai putere. Clienţii mai au la dispoziţie motorizările de 75 şi 90 de cai putere şi o versiune BlueMotion cu numeroase modificări aplicate motorului 1.6 TDI de 90 de cai putere şi al cărui consum este de numai 3.8 l/100 km.
Volkswagen va comercializa noul Polo din vara acestui an.