Interiorul modulabil este cu mult mai spaţios decât la veche generaţie - în ciuda faptului că dimensiunile exterioare nu au crescut spectaculos, iar volumul portbagajului va fi mai generos ca niciodată. La creionarea esteticii exterioare designerii s-au inspirat din formele noului Avensis, secţiunea frontală fiind dominată de blocuri optice angulare de dimensiuni apreciabile. Ergonomia şi calitatea finisajelor nu vor fi scăpate din vedere, la fel ca şi versatilitatea, unul din principalele avantaje ale monovolumelor.
Interiorul este creionat cu destulă eleganţă şi oferind habitabilitatea specifică monovolumelor. Comenzile sunt accesibile pentru şofer iar finisajele calitative încântă ochiul.
Instrumentarul de bord este poziţionat pe mijlocul planşei, o soluţie împrumutată de la modelele franceze. Modelul este cu 70 mm mai lung decât vechiul MPV, şi dispune de un ampatament cu aproape 30 mm mai mare. Montanţii anteriori sunt deplasaţi mai spre în faţă, parbrizul ocupă o suprafaţă mai mare şi se putea extinde până spre hayon. Blocurile optice faţă folosesc tematica celor aflate pe noul Avensis, în timp ce stopurile împrumută în parte designul celor disponibile pe noul Urban Cruiser.
Noua generaţie va fi construită în Europa, şi va utiliza propulsoare cu puteri mai ridicate dar un consum diminuat cu 12%. Clienţii pot opta între agregatele pe benzină de 1,6 litri de 132 şi 1, 8 litri de 147 cai putere respectiv turbodiesel de 126 cai putere. Spre finalul anului va fi disponibilă şi unitatea de 2,2 litri ce produce 150 de cai putere. Motoarele pot fi cuplate la o cutie manuală cu şase trepte sau noua transmisie cu variaţie continuă Multidrive CVT.
Modelul japonez se profilează ca una din cele mai interesante oferte pe segmentul MPV, unde activează Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic şi Volkswagen Touran. Noul Toyota Verso va fi livrat din aprilie pe majoritatea pieţelor din Europei. În România, acesta va fi comercializat din luna iunie 2009.