Salba de lansări a început cu versiunea de top Megane R.S care va căută să mai taie din elanul sportivelor de talia lui Ford Focus ST.
Modelul francez este pus în mişcare de un motor de 2,0 litri ce produce 250 de cai putere. Propulsorul dispune de patru cilindri şi un sistem Twin-scroll care constă într-un turbo-compresor cu dublă intrare care eficientizează dinamica motorului. Puterea agregatului este deplină la 5.500 rpm, în timp ce transmisia manuală ajunge la potenţialul său maxim în treapta a şasea. Propulsorul de 2,0 litri este o mai veche cunoştinţă a fanilor Renault, unitatea prezentă pe Megane RS fiind optimizată pentru a putea exploata resursele de putere alocate trenului de rulare faţă.
În ecuaţia sportivei R.S intră un diferenţial autoblocant care îmbunătăţeşte momentele de tracţiune, în timp ce noile suspensii conferă stabilitatea necesară unui vehicul de performanţă unde fiecare caracteristică joacă un rol vital. Sistemele şi echipamentele tehnice din dotare sunt completată de o direcţie fermă şi reactivă.
Exteriorul maşinii abundă în elemente preluate de la conceptul Trophy, dezvăluit anul trecut la Salonul Auto de la Paris, ceea ce face ca Megane R.S să fie agresivitatea întruchipată. Jantele negre de 18 inch, spoilerul frontal cu o priză centrală de ventilaţie de dimensiuni mari, luminile LED poziţionate pe extremele unui ornament inedit, terminaţia cromată poziţionată central pe difuzorul spate sunt tot atâtea motive de admiraţie la adresa noii generaţii RS.
Aspectul sportiv este întregit de pragurile uşor bombate spre exterior, pasajele pronunţate ale roţilor, deflectorul spate şi etrierele roşii marca Brembo.
Performanţele nu a fost comunicate, ele fiind încă ţinute secret până la momentul lansării pe piaţa europeană.