Având proporţiile unui model subcompact 4.060 milimetri lungime, 1.780 milimetri lăţime,1.570 milimetri înălţime, conceptul Qazana se pretează clar aglomeraţiilor urbane.
Ampatamentul generos de 2.530 milimetri promite un spaţiu interior foarte degajat pentru un crossover de mărimea unei subcompacte. Designul urmează linia unui model urban cu forme musculoase şi pasaje ale roţilor, care indică imaginaţia bogată a designerilor şi apetitul acestora pentru masivitate. Partea frontală este clar influenţată de noul Murano, însă poziţionarea şi mărimea proiectoarelor de ceaţă în raport cu blocurile optice este una foarte îndrăzneaţă şi totodată mai puţin convenţională.
Nota de originalitate este păstrată şi de profilul maşinii la care fluiditatea este exprimată prin suprafeţele rotunjite şi concave. Pavilionul scurt uşor înclinat lasă impresia unui SUV-coupe, în timp ce luneta foarte mică este flancată de stopurile cu LED de forma unui bumerang, motiv estetic preluat de la sportivul 370Z.
Spatele ridicat al maşinii este dominat de un difuzor care împinge capota portbagajului mai sus decât la alte modele, tocmai acesta fiind motivul pentru care suprafaţa hayonului este neobişnuit de mică.
Geamurile laterale sunt fumurii iar dimensiunile reduse ale acestora au permis ca linia mediană a maşinii să fie subliniată printr-o muchie rotunjită şi atent finisată.
Departe de designul sofisticat şi urban se află interiorul, îmbrăcat aproape complet piele roşie şi ornat ici colo cu inserturi din fibră de carbon care reflectă o ambianţă sportivă cu o tentă futuristă. Levierul cutiei este poziţionat mai aproape de planşa de bord care găzduieşte un afişaj imens unde sunt vizualizate sistemul de climatizare, cel de tracţiune integrală şi sistemul audio. Instrumentarul de bord încorporează ceasuri digitale iluminate de culori vii.
Nissan nu a pomenit nimic despre motorizări şi transmisie însă pneurile şi jantele de dimensiuni apreciabile, pasajele pronunţate ale roţilor pot înşela asupra numărului cailor putere, modelul de serie urmând a dispune de motorizări cu puteri decente şi cifre de consum foarte bune.
Qazana dispune de patru uşi conturat total diferit, un parbriz de formă trapezoidală, o capotă scurtă şi musculoasă care accentuează stilul neconvenţional al maşinii. Jantele fumurii de 20 de inch şi garda la sol ridicată, elementele de protecţie din partea frontală şi spate sunt tot atâtea indicii care ne conduc cu gândul la un off-roader modern deghizat în haine de crossover.
"Conceptul Qazana este un produs inteligent, echipat cu un sistem de tracţiune integrală, masculin, agil, şi gândit pentru jungla din mediul urban. Echipa noastră de designeri de la Centrul de Stil Nissan din Londra, s-a inspirat profund din lumea unor vehicule recreative utilizând caracteristicile unui buggy modern şi ale motocicletelor cu patru locuri", explică Atsushi Maeda, designerul şef al studioului Nissan Design Europe.