Schimbările sunt efectuate foarte subtil, acestea vizând în special zonele unde se putea şi se impuneau anumite modificări. Retuşurile aplicate modelului 2009 cu greu pot fi observate de ochi neavizaţi, însă acestea au contribuit din plin la împrospătarea imaginii unui model considerat foarte sexy. Au fost vizate în principal profilul şi secţiunea frontală care şi-a păstrat grila în forma literei V şi blocurile optice faţă „cilindrice” - un element unic în lumea auto.
Interiorul este în mare acelaşi ca şi până acum, în schimb, la partea tehnică regăsim cea mai importantă noutate, motorul turbo de 1,8 litri pe injecţie directă, ce furnizează 200 CP notat cu indicativul TBi care înlocuieşte unitatea 2.2 JTS de 185 CP.
Acesta completează deja o paletă de propulsoare extrem de generoasă, care include şase motorizări, două diesel şi patru pe benzină. Noul agregat pe benzină este legat la o transmisie manuală cu şase rapoarte iar opţional clientul poate alege o cutie automată Q-Tronic tot cu şase trepte de viteză. Gama de motorizări pe benzină mai include versiunile 1.9 JTS de 160 CP, şi 3.2 JTS de 260 CP. Versiunile diesel sunt mai diversificate şi mai atractive prin prisma consumului de carburant, Alfa Romero 159 beneficiind de unităţile 1.9 JTDm de 120 şi 150 CP şi 2.4 JTDm de 210 CP. La acestea se adaugă noul propulsor 2.0 JTDm dce dezvoltă 170 de cai putere.
Tracţiunea se realizează pe puntea faţă iar momentele de cuplu sunt gestionate electronic prin intermediul unui diferenţial autoblocant denumit Q2.