Audi îşi ia rămas bun de la cel mai de succes cabriolet construit vreodată. A4 Cabrio a fost scos din fabricaţie după aproape şapte ani de la lansare.
Ultimul exemplar a ieşit pe liniile de producţie ale uzinei Rheine vineri, 20 februarie.
Iniţial operaţiunile de asamblare urmau să fie sistate la jumătatea lunii noiembrie, însă producătorul a primit un număr de comenzi neaşteptat de mare pentru A4 Cabrio. Astfel se explică cele trei luni de graţie acordate decapotabilei, Audi putând astfel onora cererile venite din partea clienţilor.
Unul din motivele care a condus la creşterea bruscă a comenzilor este ediţia specială denumită Advance, care practic a încheiat ciclul de viaţă al maşinii. Dotările bogate dar şi reducerile de preţ oferite în decembrie şi ianuarie au încurajat vânzările, cu toate că iarna nu-i ca vara, sezonul rece nefiind tocmai cel mai potrivit pentru a comercializa versiuni decapotabile.
Ediţia limitată A4 Cabrio Advance a inclus accesorii personalizate şi o linie de echipare superioară: la interior, piele de culoare albă, volan multifuncţional, inserturi din aluminiu polisat, senzori de parcare, sistem audio Bose, navigaţie prin satelit sistem de alarmă, iar la exterior vopsea metalizată şi blocuri optice cu xenon.
Cu toate că producţia a fost încheiată, A4 Cabrio va mai fi disponibil pe piaţă până la epuizarea stocurilor, Audi anunţând că mai sunt concesionari care mai dispun de un număr limitat de unităţi.
Automobilul decapotabil fabricat din anul 2002 la uzina din Osnabrück a specialistului în caroserii Karmann, a beneficiat şi de o versiune sportivă S4, introdusă un an mai târziu.
Audi a comercializat până în prezent peste 220.000 de unităţi din gama modelelor amintite.
Linia A4/S4 Cabrio va fi înlocuit de noua gamă A5/S5 Cabrio ce se va baza tot pe o caroserie în două uşi, patru locuri la interior şi plafon din material textil.