Peugeot vrea să combată efectele crizei actuale cu un model venit din trecut şi destinat unui glorios viitor. Se numeşte 206+ şi este un mix între vechiul 206 şi actualul 207 sau, altfel spus, un 206 metamorfozat şi adaptat la ritmul zilelor noastre.
Modelul se vinde deja pe câteva pieţe din America de Sud sub numele 207 Compact.
Pentru cei care încă n-au aflat, 206 este cel mai bine vândut automobil subcompact din istoria Peugeot, model care astăzi încă mai este vândut pe diferite pieţe ale lumii. Automobilul a fost lansat în 1998 şi numără peste 5,5 milioane de exemplare vândute în întreaga lume.
Din punct de vedere structural, 206+ este practic acelaşi 206 care îmbracă doar haine noi. Noul vehicul, dacă îi putem spune aşa, va fi introdus pe pieţele europene din luna martie. Vor fi disponibile două versiuni de caroserie, hatchback în 3 şi 5 uşi.
Dacă 206 are un preţ de 10-11.000 de euro, nu este exclus ca 206+ să aibă costuri de achiziţie apropiate.
Peugeot susţine că acest automobil se va poziţiona între 107 şi 207, deci pe acelaşi loc cu 206. Cum se va împăca unul cu altul rămâne de văzut, însă trebuie menţionat că în viziunea producătorului 206+ nu trebuie privit ca un automobil de buget şi nici ca unul care va canibaliza vânzările lui 206. El este „soluţia inteligentă pentru vremuri de criză”, afirmă constructorul auto. Totuşi, hibridul rezultat prin unirea a două generaţii împrumută numeroase elemente estetice atât de la 206, cât şi de la 207. Această modalitate a fost cea mai bună de a dezvolta cu costuri minime un model nou, menit să continue succesul lui 206.
Dacă faţa maşinii este preluată aproape în întregime de la 207, spatele este doar un facelift nu foarte ingenios al vechiului 206. Sub capotă, inginerii au găsit de cuviinţă să monteze motoare eficiente şi elastice: benzină, 1,1 litri - 60 CP respectiv 1,4 litri - 75 CP (ambele pe benzina) şi de diesel 1,4 litri de 70 cai putere.
Peugeot 206+ este un model destinat doar pieţei europene, deşi el se regăseşte de ceva vreme sub aceeaşi identitate vizuală şi în Brazilia.
Pe piaţa germană modelul în 3 uşi cu motor de 1,1 litri va fi comercializat la un preţ de bază de 9.950 de euro în timp ce pentru modelul cu motor de 1,4 litri se va plăti cu 600 de euro în plus. Versiunea cu motor diesel de 1,4 litri are un preţ de pornire fixat la 11.800 de euro.
Preţurile pentru piaţa românească şi data lansării nu au fost comunicate.