Alfa Romeo îşi va delecta fanii cu două premiere mondiale la Geneva. Pe lângă debutul de marcă al modelului de performanţă Mi.To GTA, pasionaţii brandului premium italian vor face cunoştinţă cu versiunea restilizată a automobilului de clasă medie 159.
Era şi timpul pentru o schimbare, de vreme ce segmentul D este deja câmpul de bătălie al noilor generaţii Audi A4 şi Mercedes C-Klasse, iar Alfa Romeo putea rămâne indiferentă, ţinând cont că şi-a dorit din totdeauna să spargă supremaţia nemţilor. Aflat la prima generaţie, 159 este un model care încă mai are foarte multe de făcut pentru a putea compara cu predecesorul său, Alfa 156, şi cu siguranţă nici acest facelift nu-l va ajuta să urce mai multe trepte odată pe scara succesului.
Retuşurile aplicate modelului 2009 sunt subtile şi puţine la partea estetică, probabil din cauza faptului că designerii au considerat că sunt prea puţine de modificat la exterior. A fost vizată în special secţiunea frontală, care şi-a păstrat grila în forma literei V şi blocurile optice faţă „cilindrice” - un element unic în lumea auto.
Interiorul este, în mare, acelaşi ca şi până acum, în schimb, la partea tehnică regăsim cea mai important[ noutate, motorul turbo de 1,8 litri pe injecţie directă ce furnizează 200 CV notat cu indicativul TBi. Acesta completează deja o paletă de propulsoare extrem de generoasă, care include şase motorizări, două diesel şi patru pe benzină. Noul agregat pe benzină este legat la o transmisie manuală cu şase rapoarte iar opţional clientul poate alege o cutie automată Q-Tronic tot cu şase trepte de viteză. Tracţiunea se realizează pe puntea faţă iar momentele de cuplu sunt gestionate electronic prin intermediul unui diferenţial autoblocant denumit Q2. Sistemul se bazează pe un diferenţial Torsen, care împarte cuplul între cele două roţi în funcţie de condiţiile de drum. Preţurile şi data lansării modelului Alfa Romeo 159 Facelift nu au fost comunicate.