Peugeot pregăteşte un concurent de seamă pentru Audi TT. Francezii, înarmaţi cu o versiune coupe, vor „sări la gâtul” lui Audi, aşa cum au făcut-o şi în campionatul de anduranţă Le Mans. Demonstraţia va fi susţinută pe viu abia anul viitor când va debuta 308 RC Z.
Anunţul a fost făcut de Jean-Philippe Collin, directorul general Peugeot, care a declarat că versiunea de serie 308 RC-Z va putea fi comercializată începând cu anul 2010. Oficialul a mai afirmat că versiunea finală a sportivului coupe 308 RC Z va fi dezvăluită în luna septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
Viitorul vehicul este al doilea model sportiv din afara clasei premium, după Nissan 370Z, care poate încurca socotelile nemţilor în clasa sport-coupe. Pentru a avea sorţi de izbândă, sportivul automobil francez va include motorizări diverse pe benzină şi motorină. Multe din trăsăturile versiunii concept vor fi preluate integral pe maşina de serie.
308 RC Z, este un coupe 2+2 locuri de 4,27 metri lungime, 1.200 kg greutate, cu o alură atletică şi design general lucrat foarte îngrijit. Partea frontală este aproape identică versiunii hatch 308, iar spatele maşinii devine un exerciţiu de design stilat, continuat armonios cu acoperişul arcuit şi vitrat în totalitate, ceea ce face ca 308 RC Z să arate spectaculos.
Imaginea sportivă este amplificată de jantele de 19 inch cu un desen original. Inedită şi de mare impact vizual este aşezarea centrală a sistemului de exhaustare a noxelor format din ţeavă dublă de eşapament. Este posibil ca sub capotă să regăsim acelaşi motor ca şi la conceptul 308 RC Z, unitatea de patru cilindri de 1.6 litri şi 218 CP dezvoltată pe baza motorului utilizat de un alt model sport, 207 RC.
Peugeot declară că noul motor accelerează de la 0 la 100 km/h în 7 secunde iar viteza de top ajunge până la 235 km/h. Consumul de carburant declarat este de 6,7 litri/100 km. Versiunea de serie va fi disponibilă la dealerii Peugeot în primăvara anului 2010. Modelul 308 RC Z va fi asamblat în Austria la uzina Magna-Steyr.