Fiat afirmase în urmă cu câteva luni că anul 2009 va fi anul versiunii 500 Cabrio.
Afirmaţia are un dublu sens, o dată însemnând momentul lansării iar în al doilea rând se face o aluzie directă la succesul de care se va bucura simpatica decapotabilă cu aer retro.
Compania italiană anunţă că debutul noului model, intitulat 500C, va avea loc în martie la Geneva, de altfel singura noutate absolută din acest an care va fi regăsită în gama producătorului.
Creat la Centrul de Design din Torino, versiunea deschisă beneficiază de trei propulsoare, două benzină şi unul diesel, la fel ca şi modelul 500. Mai precis este vorba de unităţile 1,2 litri de 69 de cai putere, 1,4 litri 16V de 100 cai putere şi 1,3 litri Multijet de 75 de cai putere. Toate propulsoarele sunt asociate la cutii manuale cu cinci trepte, sau, în funcţie de motorizare, se poate opta şi pentru o transmisie automată Dualogic tot cu cinci trepte.
Ca un punct comun al tuturor motoarelor este funcţia Start & Stop prin intermediul căreia agregatul este decuplat în momentele când automobilul staţionează - la semafor, sau în alte situaţii când nu este necesară funcţionarea propulsorului.
500C păstrează proporţiile modelului 500 – dimensiunile sale 3,55 m lungime, 1,65 m lăţime şi 1,49 m înălţime recomandându-l ca un automobil de oraş ideal. Ceea ce însă îl diferenţiază de 500 este acoperişul textil care se bazează pe un sistem constructiv întâlnit doar la Citroën C3 Pluriel. Pavilionul culisează practic pe montanţi, el putându-se plia cu uşurinţă pe portbagaj, fără a necesita un compartiment de stocare care ar fi „muşcat” din spaţiul destinat pentru depozitarea bagajelor. Totodată soluţia tehnică adoptată conferă o mai bună rigiditate torsională, ceea ce de altfel s-a şi dorit.
Fiat va asambla noul 500C la uzina sa din Polonia, modelul urmând a intra pe piaţă cel mai probabil din luna mai la un preţ estimativ de 13.500 de euro.