Mazda a atins cotele maxime ale celebrităţii pe segmentul celor mai mici şi simpatice decapotabile sport. MX-5, un model cu o istorie de 20 de ani, este cel mai bine vândut roadster din toate timpurile, de la lansare şi până în prezent fiind comercializate 850.000 de unităţi la nivel mondial.
Ajuns la cea de a treia generaţie, modelul japonez beneficiază în prezent de o versiune restilizată care a debutat oficial şi în ţara noastră. MX-5 Facelift a fost lansată şi în România, preţul de bază fiind de 18.390 de euro, cu toate taxele incluse.
Aproximativ 58% din structura vehiculului este confecţionată din oţel cu o duritate foarte ridicată, iar suspensiile au fost recalibrate pentru a spori precizia direcţiei. Mazda a izolat plafonul cu un material special, reuşind să reducă zgomotele în timpul mersului, prin aceasta asigurând şi un grad sporit de confort psihic.
Maşina dispune motorul de 1,8 litri - 126 cai putere ce are un consum mediu combinat de 7,0 litri/100 km, şi unul de 2,0 litri ce produce 160 de cai putere, consumul mediu combinat fiind de 7,4l/100 km. Variantele de transmisie sunt o cutie manuală cu cinci şi cu şase trepte, pe viitor urmând a fi inclusă şi o cutie automată. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte disponibilă pe motorul de 2.0 litri a fost revizuită pentru ca trecerea de la o treaptă la alta să fie mai lină şi confortabilă (sincroanele primelor patru trepte fiind îmbrăcate în carbon).
La capitolul performanţe roadsterul japonez atinge viteza de 100 de kilometri pe oră între 7,6 secunde şi 9,9 secunde, în funcţie de versiune, în timp ce viteza de vârf este cuprinsă între 192 km/h şi 218 km/h.
Designul nu a suferit modificări majore, însă se pot observa câteva detalii retuşate care apropie versiunea facelift de filozofia ultimelor modele Mazda. Lămpile de frână, grila motor şi spoilerul spate au fost reproiectate, iar la interior cadranele ceasurilor de bord au fost schimbate, informaţiile afişate fiind iluminate în culoarea roşie. Echipamentele standard constau într-un un sistem audio cu radio si CD player, compatibil MP3, un port auxiliar pentru conectarea dispozitivelor multimedia portabile şi jante de aluminiu.
Opţional sunt disponibile scaune sport Recaro încălzite electric, sistem de monitorizare a presiunii pneurilor cruise control, sistem audio Bose şi Bluetooth cu opţiune de comanda vocală pentru conectarea telefonului mobil. MX-5 dispune de sistemele de control al stabilităţii (DSC) şi de control al tracţiunii (TCS). Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv şi dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-şi menţină poziţia deţinută în prezent pe piaţă.