Skoda a câştigat încrederea şi respectul a peste 1.300.000 de clienţi din întreaga lume numai în ultimii doi ani. Realizările reflectă doar o mică parte din ambiţiile producătorului care doreşte să arate că nu este doar o „extensie” a mărcii Volkswagen ci un brand care inovează piaţa autoturismelor.
După lansarea unui model de nişă Roomster şi a derivatului Roomster Scout, cehii au arătat că există încă zone neexplorate, ce pot fi fructificate cu succes dacă produsul are un ambalaj cu personalitate.
Setea pentru nou şi neobişnuit face ca Skoda să iasă în lume cu creaţii originale şi pline de conţinut. Joyster, ultimul pe lista conceptelor prezentate de Skoda, urmează să intre în producţia de serie modelul derivat din acest prototip fiind în curs de dezvoltare.
Construit pe aceeaşi platformă cu viitorul Polo şi actualul model Fabia, autoturismul se va plasa în clasa subcompactelor însă va deschide un nou segment de adresabilitate.
Joyster va fi primul coupe-break din lume cu o linie dinamică şi proporţii bine definite. Interiorul este creionat pe o tentă uşor sportivă şi va putea găzdui patru persoane adulte pe scaune individuale. Cu dimensiuni mult mai mici decât ale versiunii hatchback Fabia (lungime 3.992 mm - lăţime1.642 mm - înălţime 1.498 mm) noul coupe-break vrea să aducă un aer proaspăt în clasa B.
Conceptul Joyster prezentat în 2006 la Salonul Auto de la Paris figura cu o caroserie compactă în trei uşi, acoperiş panoramic şi tracţiune faţă. Fiind considerat mai mult decât un automobil de nişă, acesta atrage atenţia în special prin designul său cât şi al elementelor secţiunii frontale şi spate care nu se regăsesc la nici un model Skoda.
Ineditul coupe-break a fost creat în special pentru clienţii tineri şi, în ciuda faptului că este cu aproape 400 de mm mai scurt, el va oferi acelaşi nivel de confort ca şi Fabia.
Noul Joyster va fi echipat cu propulsoare TSI şi TDI ce îşi vor face stagiul pe noua generaţie Ibiza. Motoarele pe benzină vor fi supraalimentate în timp ce agregatele turbo-diesel vor dispune de tehnologia de injecţie common-rail.
Unităţile TSI vor dezvolta 120 şi 140 de cai putere în timp ce unităţile TDI vor avea 80 şi respectiv 105 cai putere. În gamă va fi inclus şi un al cincilea motor de factură turbo-diesel care va figura pe versiunea de top, modelul sportiv RS. Potrivit ultimelor informaţii, Skoda plănuieşte să lanseze noul Joyster în anul 2010. Ineditul vehicule coupe-break are un preţ de bază estimativ de circa 9.000 euro.