Volvo nu va ocoli următoarea manifestare din calendarul evenimentelor pe 2009. Dacă în ianuarie, la Detroit, au impresionat profund cu linia superbului S60 Concept, la Geneva, manufacturierul suedez va prezenta doar o versiune restilizată a vârfului de gamă S80.
Debutul va avea loc la nici trei ani de la lansarea celei de a doua generaţii, care se remarcă prin nivelul ridicat de securitate, echipare bogată şi comportament rutier stabil. Interiorul foarte generos ca spaţiu va fi garnisit cu materiale şi finisaje noi, la care se vor adăuga mici modificări care vor avea darul de pune în lumină rafinamentul în viziunea nordicilor.
Gradul de confort rămâne neschimbat, la fel ca şi dimensiunile: 4,85 metri lungime, 1,86 metri lăţime, 1,49 metri înălţime. Limuzina Volvo va aduce o serie de îmbunătăţiri la exterior, însă acestea vor fi minore.
Principala noutate o va constitui motorul turbodiesel D5 de 2,4 litri ce va genera 205 cai putere şi un cuplu maxim de 420 Nm. Propulsorul cu cinci cilindri este echipat cu injectoare piezo, bujii ceramice sinterizate şi două turbine.
Echipat cu transmisia manuală cu şase trepte, sedanul de top accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, în timp ce viteza de top atinge 230 km/h.
Volvo anunţă un consum mediu de 6,2 litri de motorină la suta de kilometri şi emisii de CO2 de 164 g/km.
Modelul cu transmisie automată oferă mai mult confort celui de la volan, dar se situează ca performanţe sub modelul cu o cutie clasică. Astfel, demarajul se efectuează în 8,5 secunde iar viteza maximă este de 225 km/h. Consumul creşte cu 0,5 litri la fiecare 100 de kilometri parcurşi, acesta fiind în final de 6,7 litri.
Volvo S80 Facelift va avea majoritatea versiunilor cu tracţiune pe puntea faţă, cu excepţia variantelor de motorizare, diesel de 185 CP, benzină de 285 şi 315 CP disponibile cu tracţiune integrală AWD.