Alfa Romeo va fi foarte activă în segmentul rezervat maşinilor de oraş. Apetitul tot mai mare al europenilor pentru automobile de mici dimensiuni îi îndeamnă pe italieni să se orienteze pe viitor asupra modelelor de clasă B.
Dacă la ora actuală noul Mi.To este singura opţiune la care se pot opri clienţii fideli ai mărcii, pe viitor aceştia vor putea să aleagă dintr-o gamă diversificată. Un număr mai mare de vehicule subcompacte va ajuta Alfa Romeo să schimbe raportul de forţe pe segmentul B care înclină acum în favoarea britanicilor de la Mini.
Planurile companiei milaneze prevăd, pentru început, lansarea unui coupe sportiv în anul 2011. Acesta se va numi Junior şi va împărţi platforma comună a grupului Fiat utilizată în prezent la construirea debutantului Mi.To şi al viitorul model sportiv Lancia Fulvia. Profitând de faptul că Lancia intenţionează să scoată pe piaţă un model similar, Alfa Romeo va exploata la maxim experienţa colegilor de grup. Cu alte cuvinte, ideile legate de compartimentarea interiorului, spaţiul pentru bagaje, proporţiile exterioare, distribuţia maselor pe punţi vor fi preluate integral de la Fulvia. Se aude că până şi soluţiile de ordin estetic vor fi transferate pe Junior.
Gama de motorizări va include două unităţi de 1,4 litri pe benzină ce vor genera 105 şi respectiv 130 de cai putere. Propulsoarele nu vor avea în componenţa lor clasica axă cu came, valvele fiind acţionate hidraulic. Noua tehnologie folosită şi la Formula 1, o premieră pentru industrio auto, permite atingerea unor performanţe excelente în materie consum, de circa 20%. Sistemul folosit va ajuta la diminuarea emisiilor, astfel Alfa Romeo va putea atinge mai uşor standardele Euro 6. Tot în sprijinul obţinerii unor performanţe superioare pe linie de consum, Junior va fi echipat cu o transmisie semi-automată cu dublu ambreiaj de concepţie proprie, foarte apropiată cutiei DSG, care va intra şi în dotarea noului Mi.To peste cel mult doi ani.