BMW face tot posibilul să îşi menţină dominaţia în clasa medie. Noul Mercedes E-Klasse şi chiar Audi A6 Facelift vor pune destule probleme generaţiei actuale Seria 5 care va mai rămâne pe piaţă doar până la toamnă. Se intenţionează ca viitorul model BMW să apară mai devreme, pentru a putea preîntâmpina o scădere a cererii pentru Seria 5.
Din informaţiile preliminare venite pe surse, noul sedan poate debuta oficial în septembrie, urmând ca primele exemplare să ajungă la concesionari în luna decembrie anul curent. Totuşi, un prim model din gama viitoarei Seria 5 va debuta peste numai o lună la Geneva: este vorba de Seria 5 GT cunoscută până acum sub acronimul PAS. Prezenţa acestuia va atesta faptul că următoarea generaţie îşi face deja încălzirea. Întrebările pe linie de design, tehnică şi dotări vor avea în sfârşit un răspuns. Lansarea sedanului va fi doar o simplă formalitate, munca fiind practic încheiată la noul Seria 5 sedan.
Din punct de vedere stilistic, acesta va împleti elemente întâlnite pe limuzina Seria 7 şi X1 Concept, designul fiind inspirat puternic din linia conceptului CS. La interior, berlina premium va pune accentul pe eleganţă şi rafinament, în timp ce exteriorul va afişa o siluetă mai atletică cu proporţii bine definite. Platforma tehnică va cuprinde sisteme moderne precum diferenţialul inteligent, direcţie şi suspensii active, direcţie pe patru roţi sau bare anti-ruliu active. Soluţiile tehnice din dotare mai includ inovativul sistem Dynamic Performance Control, care distribuie cuplul motor la două sau patru roţi, în funcţie de comportamentul maşinii în viraje.
Propulsia, capitol la care BMW a excelat din totdeauna, va cuprinde motorizări pe benzină supraalimentate dar şi turbo. Versiunile diesel vor fi echipate cu a doua generaţie a sistemului de injecţie common-rail, care permite obţinerea unui consum mai bun în raport direct cu performanţele de natură dinamică. Unităţile diesel şi pe benzină vor fi cuplate la cutii manuale cu şase trepte sau una semi-automată tot cu şase trepte. Versiunile cu motoare de opt cilindri, dar şi cele sportive vor dispune de o transmisie automată cu opt rapoarte. Modelul de performanţă M5 va continua tradiţia sportivelor de elită marca BMW, acesta urmând să fie comercializat la finele lui 2010.