Mini este una din acele mărci de legendă care vor depăşi barierele tradiţiei de dragul modernismului. Pe lângă debutul noii generaţii Cabrio, producătorul britanic a plănuit şi o premieră absolută. Primul crossover din gama sa va debuta în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, declară o serie de oficiali din cadrul Mini. Aceştia au confirmat că în prezent se lucrează la versiunea de serie care ar putea fi comercializată pe pieţele europene la două luni după prezentarea oficială.
Bazat pe conceptul Crossover - foarte bine primit de public, noul model se va remarca prin combinaţia ingenioasă dintre stilul clasic al exteriorului şi stilul high-tech al interiorului. Maşina de serie va avea aceleaşi dimensiuni ca şi prototipul, lung de peste 4 metri, lat de 1.830 mm, înalt de 1.598 mm iar ampatamentul de 2.606 mm, şi va oferi un spaţiu interior mai generos decât la alte modele Mini.
Dacă la partea de design nu vor fi mari surprize, în ceea ce priveşte soluţiile îndrăzneţe dezvoltate pe Crossover Concept, lucrurile vor fi cu totul diferite. Spre exemplu la modelul de uzină uşile din spate se vor putea deschide doar în modul obişnuit – spre diferenţă de prototip care se putea deschide şi spre înapoi, iar sistemul MINI Centre Globe - un afişaj electronic tridimensional sub formă de glob în care sunt integrate butoanele pentru sistemele audio, de navigaţie şi comunicaţii, va fi înlocuit cu un element banal, întâlnit pe toate versiunile constructorului britanic. Probabil şi piesa de rezistenţă interiorului, o şină poziţionată între bord şi portbagaj o componentă de legătură între pasagerii maşinii, nu va fi regăsită pe versiunea de producţie.
Viitorul crossover va împrumuta de la concept o serie de detalii cum ar fi bosajele, grila şi ornamentele cromate ale blocurilor optice şi eşapamentului. Principalele avantaje ale noului model vor fi poziţia înaltă de condus, manevrabilitatea, confortul pasagerilor din spate şi posibilitatea de a rula pe suprafeţe neasfaltate. Pentru a respecta ţinuta specifică unui crossover, Mini va echipa automobilul pregătit oricând pentru aventură cu scuturi de protecţie din metal şi un sistem de tracţiune integrală preluat de la BMW, disponibil doar opţional.
Numele noului model nu a fost încă decis, însă surse din cadrul Mini afirmă că se va merge pe o denumire cât mai elocventă.