Opel se aliniază la trendul de grup. După ce americanii de la Chevrolet şi Cadillac au dezvăluit propriile creaţii pe linie ecologică, acum a sosit rândul subsidiarei europene, parte a concernului GM, să-şi arate oferta. Ieri, constructorul german a anunţat că va dezvălui la începutul lunii martie un nou automobil cu propulsie hibridă.
Denumit sugestiv Ampera, modelul înglobează tehnologia avansată tehnologia Voltec - dezvăluită recent pe conceptul Cadillac Converj, care operează diferit faţă de sistemele hibride ale maşinilor japoneze. Pe distanţe scurte de până la 60 km, Ampera poate rula exclusiv pe curentul electric furnizat de la o baterie litiu-ion, iar pe distanţe lungi propulsia este asigurată de un motor cu ardere internă, de mic litraj.
Opel nu a precizat dacă este vorba de un agregat pe benzină sau diesel şi nici performanţele acestuia. Este foarte posibil ca sub capota noului model să se regăsească acelaşi motor turbodiesel de 1,3 litri al conceptului Flextreme, însă, la fel de bine, acesta poate fi şi propulsorul pe benzină aflat pe prototipul Converj.
Noul hibrid Opel, dezvăluit prin intermediul unui teaser, dispune de un design care aduce în atenţie linia conceptului GTC, o caroserie hatchback în 5 uşi şi un interior care poate găzdui patru persoane. Acumulatorii pot fi încărcaţi de la o priză obişnuită cu o tensiune de 230V. „Cu Ampera, Opel va fi primul constructor auto european care va oferi cumpărătorilor posibilitate de a conduce câteva sute de kilometri în modul electric”, a declarat Alain Visser, directorul de marketing GM Europe.
Noul Ampera va viza în special clienţii care circulă puţini kilometri în fiecare zi. Spre exemplu, statistica arată că aproximativ 80% din conducătorii auto din Germania conduc mai puţin de 50 de kilometri zilnic cu maşina personală.
Modelul va fi prezentat oficial pe data de 3 martie în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Pe piaţa europeană Opel Ampera ar putea apărea în prima jumătate a anului viitor.