Volkswagen şi-a onorat toate promisiunile făcute anul trecut. „Vom livra mai multe automobile şi mai bune pentru clienţii noştri” spunea Martin Winterkorn, în prezent, preşedintele consiliului de conducere al Volkswagen. În ciuda situaţiei dificile prin care trece toată industria auto, constructorul german răsuflă uşurat după ce a reuşit să treacă cu bine de primul an al crizei. A fost şi anul în care a avut loc schimbarea dintre generaţii în clasa compactă. Golf, cel mai celebru vehicul din gama Volkswagen, a adus un suflu proaspăt odată cu noua serie - lansată în toamna anului trecut, dar şi performanţele dorite pe linie de vânzări.
Aproape o jumătate de milion de exemplare ale acestui model au fost livrate numai în Europa. Mai exact 458.283 de unităţi din gama Volkswagen Golf au fost vândute în 2008 pe pieţele Bătrânului Continent. Numărul mare de cereri pentru Golf VI a făcut ca uzinele companiei producătoare să funcţioneze la capacitatea lor maximă. Noua compactă germană a încheiat ultimele două luni ale anului trecut cu rezultate pozitive, asigurând succesul anticipat încă de la început de Volkswagen. Spre exemplu în decembrie au fost vândute 32.073 de unităţi, cu 5% mai multe modele decât în decembrie 2007. Cu aceste rezultate Volkswagen Golf devine cel mai bine vândut model pe piaţa europeană în 2008, la fel ca şi în anii 2004, 2005 şi 2007. În topul european de vânzări pe locul doi se află Peugeot 207 cu aproape 400.000 de exemplare vândute şi Ford Focus cu circa 350.000 de unităţi comercializate în 2008.