Toyota a dat startul vânzărilor pentru noul iQ
Toyota are soluţia care te ajută să te strecori în trafic. Cristalizată sub forma unui bulgăre de tablă, ea este cu siguranţă una din cele mai viabile opţiuni când mobilitatea devine un impediment. Sub denumirea iQ, japonezii introduc pe piaţa europeană cel mai nou model din gama Toyota, un automobil de buzunar cu un aspect prietenos şi caracter îndrăzneţ. Startul vânzărilor s-a dat ieri 24 ianuarie deocamdată în Germania, data debutului oficial nefiind încă anunţată. iQ are o serie de calităţi incontestabile care-l vor face un competitor extrem de puternic. Agil, ultra-compact, economic iată doar câteva din avantajele primului minicar din istoria Toyota şi totodată cel mai mic model de 4 locuri din lume! Este un automobil perfect adaptat deplasărilor în oraşe aglomerate. Dimensiunile sale reduse, lungime de 2985 mm, lăţime 1680 mm şi înălţime 1500 mm constituie un anvantaj mai ales în trafic sau parcările suprapopulate unde iQ se poate strecura sau parca lejer. Raza de bracaj de numai 7,8 metri, permite citadinei să poată fi manevrată cu uşurinţă în spaţii foarte înguste. Minicarul japonez este pus în mişcare de motor de 1,0 litru ce generează 68 de cai putere, motor cu 3 cilindri acelaşi regăsit şi pe Toyota Aygo. În combinaţia cu transmisia manuală cu 5 trepte are un consum combinat de 4,3 litri/100 km iar în configuraţie cu transmisia automată Multidrive consum mediu de 4,7 litri. Modelul japonez mai dispune şi de o versiune diesel, cu o capacitate cilindrică de 1400 cmc. Unitatea dezvoltă 90 de cai putere şi este cuplată la o cutie manaulă cu 6 trepte. Consmul mixt anunţat de producător este de doar 4,0 litri/100 km în timp ce emisiile se situează la 105 g/km de CO2. În dreptul performanţelor dinamice sunt trecute o viteză maximă de 170 km/h şi demaraj de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde. Pe parcursul anului va fi introdus al doilea motor pe benzină, agregatul de 1,3 litri de 99 CP, echipat cu sistemul start-stop. Pentru a se asigura că pasagerii beneficiază de protecţie maximă în caz de impact, iQ a fost echipat cu numai puţin de 9 airbaguri. Merită menţionat faptul că pe lângă arbagurile frontale, cortină, laterale şi pentru genunchi în dotarea maşinii de oraş se mai află şi un airbag inovativ pentru lunetă ce este activat când maşina este lovită din spate. Tot pe lista echipamentelor se află un sistem de aer condiţionat, oglinzi electrice şi volan multifuncţional cu comenzi pentru radio şi proiectoare de ceaţă. Habitaclul este o surpriză mai mult decât plăcută. Interiorul poate acomoda fără probleme trei persoane adulte şi un copil. Potrivit afirmaţiilor producătorului japonez, un adult cu înălţimea de 1.90 m poate sta confortabil pe locul din spate chiar dacă un alt pasager cu acceaşi înălţime s-ar afla pe scaunul din faţă.Pentru a maximiza spaţiul interior, inginerii Toyota au conceput un design special pentru scaunele pasagerilor din faţă, dar au fost nevoiţi să adopte şi câteva soluţii interesante cum ar fi montarea rezervorului de combustibil (32 de litri) sub scaunul şoferului, iar volanul are spatele plat - spre coloana de direcţie, conferind mai multă libertate la efectuarea manevrelor. Versiunile de echipare, trei la număr - iStyle, iSports şi iUrban, dispun în echiparea standard de ABS, controlul stabilităţii (VSC) şi distribuţia electronică a forţei de frânare - EBD. Pe piaţa germană preţul de pornire pentru noul Toyota iQ este cuprins între 12.700 şi 16.300 euro.
În lipsa unui acord scris din partea
Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului
Toyota a dat startul vânzărilor pentru noul iQ .
Vizualizări articol: 499 | | Notează articolul: | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi Toyota a dat startul vânzărilor pentru noul iQ5.052
|
|
Comentarii
Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.