Chrysler trece prin cea mai neagră perioadă din istoria sa. Al treilea producător din SUA taie în carne vie pentru a putea supravieţui crizei globale. Mai precis renunţă la toate vehiculele care se vând slab şi care în opinia conducerii companiei nu au sorţi de izbândă pe viitor. PT Cruiser este următorul model introdus pe lista neagră a „disponibilizărilor” care au avut loc în ultimii doi ani la Chrysler. Modelul din clasa compactă urmează să fie scos definitiv din producţia de serie la sfârşitul lui 2009. Este al cincilea model care va ieşi din gama actuală după ce PT Cruiser Cabrio, Pacifica, Aspen şi Crossfire au fost trase pe dreapta. Vânzările slabe înregistrate în ultimii ani atât pe piaţa nord-amerciană cât şi în Europa au pus în pericol existenţa automobilului premium care revitalizat curentul retro. Chiar de la lansare PT Cruiser nu s-a bucurat de o carieră strălucită pe parte de vânzări. Dacă 2001 s-au vândut 145.000 de unităţi în 2008 abia s-au comercializat 51.000 de exemplare, modelul situându-se mereu la limita eşecului. Totuşi în ceea ce priveşte producţia, volumul total a ajuns la 1 milion de bucăţi în martie 2006. Oficialii Chrysler au declarat că se caută un cumpărător pentru ambele versiuni PT Cruiser, banii obţinuţi pe dreptul asupra producţiei să fie investiţi în dezvoltarea unui nou model de clasă compactă. Fabricat actualmente în Mexic, PT Cruiser se inspiră din linia estetică a camionetelor Plymouth din perioada interbelică. Acronimul PT vine de la Positively Tremendous însă mai există o altă explicaţie a acestor iniţiale care subliniază scopul pentru care a fost creat retromobilul american: Personal Transportation.