Tata va intra în istoria industriei auto prin simplul fapt că va aduce pe piaţă cea mai ieftină maşină de lume. Prezentat în urmă cu exact un an, modelul Nano va intra în producţia de serie la sfârşitul lunii februarie.
Conceput iniţial doar pentru clienţii din India, modelul care pe piaţa locală costă 100.000 de rupii, echivalentul a 1.800 de euro, va fi exportat în mai multe ţări din Asia şi Africa. Grupul indian Tata şi-a propus să asambleze în primul an un număr de 80.000 de modele Nano, faţă de 96.000 cât plănuise iniţial.
După ce va fi inaugurată noua uzina din Gujarat, în anul 2010, producţia va putea creşte până la 150.000 de unităţi anual.
Tata Nano este un model cu cinci uşi, de mărimea unui minicar: lungime de 3,1 metri, lăţime de 1,5 metri şi înălţime de 1,6 metri. Garda la sol ridicată permite „maşinii poporului”, un acces facil şi pe drumuri neasfaltate. Vehiculul poate transporta cinci persoane şi va fi disponibil în două variante: standard şi deluxe.
Motorizarea este asigurată de un propulsor pe injecţie, cu doi cilindri, realizat integral din aluminiu. Agregatul cu o capacitate de 624 cmc, produce 33 de cai putere. Cuplat la o cutie de viteze cu patru trepte, minicarul consumă 4,3 litri de benzină la 100 km şi poate atinge o viteza maximă de 96 km/h.
Pe piaţa indiană versiunea de bază Nano va dispune de aer condiţionat şi de un pachet de dotări standard, minime, printre care airbaguri pentru pasagerii din faţă.
În schimb, maşina nu beneficiază de ABS, geamuri electrice şi nici de servo-direcţie. Constructorul auto indian a arătat că se va concentra în primii doi-trei ani pe piaţa locală, după care va ţinti noi teritorii, inclusiv Europa. Pe pieţele bătrânului continent, Nano va arăta puţin diferit faţă de versiunea comercializată în India.
Acesta va fi mai bine echipat, la un nivel calitativ superior, cu preţuri ceva mai mari, iar protecţia pasagerilor în caz de impact va fi îmbunătăţită, susţine managerul general Girish Wagh.
Aspectul estetic va fi prelucrat pentru a răspunde gusturilor de pe piaţă, iar interiorul va suferi schimbări majore, în special la părţile din plastic.
Potrivit oficialului Tata, europenii vor putea cumpăra şi o versiune cu motor diesel de 800 de centimetri cubi, ce va respecta normele Euro5, dezvoltat de producătorul german de trenuri de rulare FEV. Propulsorul va avea un sistem de injecţie Bosch şi un consum estimat la 3,2 litri/100 km.