Mercedes demonstrează pe viu că luxul şi ecologia nu sunt antagonice. În plus, economia de combustibil joacă şi ea un rol important în noua eră a hibridelor care a cuprins chiar şi limuzinele de top.
Standardele de poluare tot mai drastice îi obligă pe producători să taie în carne vie când vine vorba de emisii, iar cele mai afectate sunt maşinile cu motoare puternice. Tehnologia hibridă este soluţia de moment pentru maşinile gurmande şi fără grija noxelor emise.
Mercedes lansează la vară primul lor automobil de serie cu propulsie hibridă, sistem care va intra în echiparea actualei generaţii S-Klasse.
Limuzina ecologică va intra pe piaţă abia la trei luni după lansarea oficială din luna aprilie la Salonul Auto de la Shanghai.
Tehnologia din spatele eco-limuzinei S400 BlueHYBRID va face ca sedanul de top devină cel mai economic şi ecologic automobil de lux cu motor pe benzină. Hibridul generează în total 299 de cai putere şi un cuplu maxim de 385 Nm. Grupul propulsor este format dintr-un motor V6 de 3,5 litri capabil să producă 279 cai putere şi un motor electric ce dezvoltă doar 20 de cai putere şi un cuplu de 160 Nm.
Mercedes susţine că sedanul de clasă mare poate demara de la 0 la 100 km în 7,2 secunde şi atinge viteza maximă de 250km/h. Inginerii anticipează un consum mixt de numai 7,9 litri/100 km în timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt diminuate cu 21% până la 190 de grame pe kilometru. S400 BlueHYBRID a fost dezvoltat şi perfecţionat pe baza versiunii S350 care utilizează un motor de 3,5 litri de 272 de cai putere, şi va fi dotat, încă de la început, cu un sistem start-stop care ajută la economisirea carburantului cu până la 4%. Acesta acţionează atunci când viteza automobilul scade sub 15 km/h sau staţionează în trafic, sarcina fiind preluată de motorul electric. În dotarea modelului intră şi un sistem de frânare regenerativă. Energia cinetică rezultată din frânare este recuperată prin stocarea acesteia în baterii acumulatoare compacte, ea fiind mai apoi utilizată la acţionarea motorului electric.
Sedanul premium cu propulsie hibridă va fi comercializat pe pieţele din vestul Europei începând din iunie 2009 la un preţ estimativ de 74.000 de euro.