Hyundai s-a impus în faţa adversarilor săi, în primul concurs al anului curent. Genesis, sedanul cu accente premium a fost laureatul ultimei ediţii „North American Car of the Year” - Maşina Anului în America de Nord.
Premiul a fost acordat pe baza voturilor exprimate de un juriu format din 50 de jurnalişti din SUA şi Canada.
Criteriile care au contat cel mai mult în concurs au fost desprinse pe baza unei sesiuni de conducere, punctele fiind acordate în funcţie de mai mulţi factor: inovaţie, design, siguranţă, manevrabilitate, satisfacţia conducătorului auto şi raportul preţ/calitate.
Pentru a fi eligibile, maşinile trebuiau să fie complet noi sau cel puţin schimbate substanţial faţă de precedenta generaţie. În concurs nu au fost admise versiuni restilizate sau sportive.
Ajuns la ediţia cu numărul 16, prestigiosul concurs „North American Car of the Year” a consemnat şi o premieră, un automobil echipat cu motor diesel participând la faza finală.
Hyundai Genesis a luptat pentru premiul „Maşina Anului 2009 în America de Nord” cu un model european – Volkwagen Jetta TDI, şi unul american – Ford Flex. „Suntem foarte mândri de această reuşită, ţinând cont că primele modele Hyundai au fost lansate pe piaţa nord-americană abia în 1983”, a afirmat Brandon Yea, vice-preşedintele departamentului de planificare a produsului al Hyundai America.
Decernarea premiului a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Detroit şi a fost înmânat vicepreşedintelui companiei sud-coreene H.S. Lee, care a declarat: „dacă clienţii americani au acceptat ca acest automobil să fie cu adevărat „Maşina Anului 2009”, sincer, este mai mult decât ne-am fi aşteptat. Sigur, ne-am dorit să fie aşa”.
Sedanul Genesis se comercializează pe piaţa nord-americană de anul trecut cu două versiuni de motorizare V6 pe benzină, la un preţ de 32.000 de dolari.