Intitulat BlueZero, conceptul aniticipează o gamă de trei automobile prietenoase cu mediul care va fi disponibilă abia prin 2011. Cele trei modele, E-Cell, F-Cell şi E-Cell Plus, sunt „înrudite” şi prin faptul că utilizează aceeaşi platformă şi parţial aceleaşi tehnologii de vârf, oferă la interior spaţiu pentru cinci pasageri şi dispun de o capacitate de stocare de 500 de litri în portbagaj. Pentru a ţine consumul sub control, viteza maximă a fiecărui vehicul din gama BlueZero este limitată electronic la 150 de kilometri pe oră.
„Conceptul flexibil BlueZero permite mobilitatea prin surse de energie electrică pentru orice cerinţă, şi reflectă faptul că Mercedes este singurul producător auto din lume care deţine deja toate tehnologiile cheie pentru dezvoltarea de maşini electrice, pentru utilizarea lor în fiecare zi", a subliniat Dieter Zetsche, şeful companie Mercedes-Benz.
Conceptul intitulat BlueZero E-Cell este o maşină cu propulsie exclusiv electrică, animată de un motor electric de 120 de cai putere, ce asigură parcurgerea unei distanţe de 200 km. Al doilea prototip foloseşte un set celule de combustibil ce funcţionează cu hidrogen. Botezat BlueZero F-Cell, modelul este pus în mişcare de un motor electric de 120 CP, însă autonomia de drum se ridică la 400 km. Ultimul concept pregătit de Mercedes se numeşte BlueZero E-Cell Plus şi are cele mai multe şanse să ajungă pe linia de producţie. Vehiculul se bazează pe un sistem hibrid, compus dintr-un agregat turbo de 1,0 litri şi 67 de cai putere, şi un motor electric ce garantează parcurgerea 100 de kilometri folosind doar resursele de energie ale bateriilor. BlueZero E-Cell Plus poate rula, în condiţii normale de trafic, până la 400 de km fără a fi nevoie de realimentar.