Aşteptat să debuteze în Europa în luna mai, noul Insight este prima şi deocamdată singura opţiune viabilă pe segmentul unde activează şi Prius. Potrivit celor de la Honda, modelul lor consumă în medie 4,4 l/100 km ,cu 0,2 litri mai puţin decât Civic Hybrid, ceea ce face ca noul Insight să fie mai economic decât orice alt automobil de talia sa echipat cu propulsor diesel. Sistemul hibrid constă într-un motor de 1,3 litri de 85 de cai putere şi un motor electric ce dezvoltă 13 cai putere. Construit din aluminiu, propulsorul dispune de 8 valve, tehnologie de injecţie i-VTEC şi este cuplat la transmisie variaţie continuă care preia cuplul motor şi îl livrează roţilor punţii faţă.
De cealaltă parte, motorul electric se alimentează de un set de acumulatori nickel-metal. Insight poate acomoda la interior cinci persoane adulte şi beneficiază de o caroserie în 5 uşi, foarte similară conceptului omonim din care derivă. Silueta şi proporţiile versiunii de serie sunt de asemenea identice prototipului de la care mai păstrează o sumedenie de elemente de design. Conform şefului Honda, noul model hibrid se va evidenţia în primul rând prin preţul de achiziţie, dorinţa japonezilor fiind aceea de a face tehnologia hibridă accesibilă unui număr foarte mare de clienţi. De asemenea, Insight se remarcă prin consum scăzut, aerodinamică superioară şi costuri de întreţinere reduse.
Elementul central al maşinii îl constituie tehnologia "Ecological Drive Assist System", un real suport pentru reducerea consumului şi a emisiilor de noxe. Sistemul dezvoltat de Honda informează permanent şoferul asupra performanţelor, ajutându-l să-şi îmbunătăţească stilul de condus pentru a limita consumul şi poluarea. Hibridul japonez poate recupera şi stoca energia degajată în timpul frânărilor, iar printre dotări se mai numără sistemul start/stop, care opreşte motorul în cazul staţionării la semafor.
Honda a dezvoltat Insight pe o platformă complet nouă, unitatea de control şi acumulatorii fiind plasaţi sub podeaua portbagajului. Soluţia aleasă de ingineri nu a compromis spaţiul pentru bagaje, coborând astfel centrul de greutate şi păstrând latura practică a modelului hatchback. Honda estimează vânzări anuale de 200.000 de exemplare.