Toyota rămâne fidel principiilor ecologice, la fel ca acum aproape 12 ani, când lansau primul vehicul hibrid. În decembrie 1997 se lansa Prius, modelul care a inspirat o duzină de producători să urmeze calea tehnologiilor pe alimentare alternativă.
Ieri, în cadrul Salonului Auto de la Detroit şi-a făcut apariţia şi cea de a treia generaţie, care promite să ducă performanţele în materie de consum şi ecologie la un nou nivel. Noul Prius consumă cu 25% mai puţin decât modelul primei generaţii, în principal datorită aerodinamicii maşinii, motorului termic şi a sistemului hibrid ale cărui componente sunt în proporţie de peste 90% noi. Toyota şi-a echipat automobilul ecologic cu un nou motor de patru cilindri ce se alimentează cu benzină şi care dezvoltă 98 de cai putere. Unitatea cu o cilindree de 1,8 litri înlocuieşte propulsorul de 1,5 litri şi 70 de cai putere aflat pe modelul precedent.
Deşi este mai puternic şi cu o cilindree mai mare, noul motor este mai eficient în ceea ce priveşte performanţele dinamice şi de consum. Consumul declarat este 4,7 litri/ 100 km, iar demarajul până la 100 de kilometri pe oră se execută în 9,8 secunde. Şoferul poate alege trei moduri de a conduce: EV, Eco, şi Power.
Hibridul japonez este mai confortabil la interior, mai silenţios şi este dotat cu un pavilion ce înglobează baterii solare.
Printre dotările de top ale noii generaţii Prius se numără sistemul de asistare la parcare, sistemul de asistenţă la păstrarea benzii de rulare, tehnologia SafetyConnect - serviciul de siguranţă şi securitate Toyota şi funcţia S.O.S ce poate fi activată printr-un buton în caz de urgenţe.