Mini nu a venit cu mâna goală dar nici a umplut standul cu noutăţi la Detroit. Singura noutate care a polarizat atenţia celor prezenţi este Cabrio, model care se diferenţiază de restul gamei doar prin faptul că are un acoperiş retractabil. A doua generaţie a decapotabilei premium îşi face debutul pe cea mai importantă piaţa de desfacere a gamei constructorului din Albion.
Ediţia 2009, la care mulţi constructori printre care Ferrari, Mitsubishi, Nissan şi Rolls-Royce au refuzat să participe, este ocazia ideală pentru a face cunoscută noua identitate a minonului Cabrio. Marca britanică are şi un motiv întemeiat să fie prezentă la primul mare eveniment pe 2009: în ultimele luni, a înregistrat creşteri importante ale cotei de piaţă în SUA.
Deşi poate e prea mult spus „un nou model” - având în vedere schimbările minore aduse maşinii, totuşi Mini Cabrio are destule atuu-uri care să o facă atractivă în mintea şi sufletul iubitorilor de automobile cu iz retro.
La fel ca şi la prima generaţie Cabrio, acoperişul retractabil este confecţionat din material textil şi acţionat de un sistem electrohidraulic. Pavilionul se deschide în 15 secunde şi poate fi activat în mers până la viteza de 30 de kilometri pe oră.
Volumul portbagajul este doar cu 5 litri mai mare decât al vechiului model, oferind o capacitate maximă de încărcare de 170 de litri.
Caroseria rămâne una în două uşi dar va beneficia de o gamă de culori exclusiviste, la fel ca şi pavilionul pliabil.
Mini Cabrio împrumută de la BMW Seria 1 Cabrio sistemul de siguranţă al arcelor de securitate din spate şi o serie de elemente la interior de la versiunile de top Cooper.
Propulsia este aceeaşi ca la majoritatea automobilelor din gama Mini, versiunea de bază - Cooper Cabrio, a noii decapotabile fiind echipată cu un motor pe benzină de 1,6 litri şi 120 CP. Vârful de gamă, Cooper S Cabrio, vine dotat tot cu un agregat pe benzină dar care dezvoltă 175 CP.
Mini mai include pe lista dotărilor tehnologia Efficient Dynamics - frânare regenerativă şi sistemul Stop&Start.
Mini Cabrio va fi lansat pe piaţa europeană pe 28 martie 2009, la un preţ de bază de 22.500 de euro.