Mercedes a început anul 2009 cu un debut de marcă. Îndelung aşteptat, comentat şi întors pe toate părţile, noul E-Klasse a fost în sfârşit dezvăluit oficial.
S-a întâmplat ieri, la Salonul Auto de la Detroit, locul unde germanii au ales să prezinte un model strategic în ecuaţia vânzărilor şi a imaginii Mercedes în lume.
Dotat cu un bagaj tehnologic ce numără peste 20 de sisteme noi sau revizuite, maşina de clasă medie se doreşte a fi un reper în segmentul său, aşa cum au fost multe din generaţiile precedente. Noul E-Klasse vine cu un design exterior complet refăcut care pune accentul pe somptuozitatea tipică modelelor Mercedes, în timp ce interiorul se îndreaptă spre un nivel de rafinament apropiat vârfului de gamă S-Klasse.
Clar, acest model este o evoluţie, dar care mai degrabă se îndreaptă din nou spre clasic decât spre modern.
Aşa cum era de aşteptat, gama de motorizări este bogată şi menită să satisfacă cele mai ridcate standarde de fiabilitate, consum şi poluare.
În gama unităţilor diesel echipate cu injectoare piezoelectrice şi sistem de injecţie directă de ultimă generaţie, există trei noi agregate cu 4 cilindri.
E-Klasse dispune de agregate ce dezvoltă 136, 170, 204 şi 231de cai putere. Ultimul va fi disponibil din toamna acestui an şi va figura sub sigla tehnolgiei BlueTec.
În familia benzinarelor, motoarele au puteri cuprinse între 184 şi 525 CP.
Modelul de clasă medie are suspensii optimizate, o aerodinamică îmbunătăţită şi o caroserie cu o rigiditate torsională cu 30% mai mare decât la vechiul E-Klasse şi un şasiu mult mai rezistent. Versiunea de top AMG nu va lipsi din cadrul gamei, aceasta urmând a fi disponibilă cu noi suspensii, spoilere, discuri de frână perforate, pavilion vitrat, volan cu padele şi un kit de caroserie cu dotări dintre cele mai interesante. Noul E-Klasse va fi comercializat pe pieţele europene începând din luna martie.