Anunţul făcut de Volkswagen confirmă intenţiile constructorului de automobile din Wolfsburg de a-şi lărgi oferta care, în momentul de faţă, include nu mai puţin de şapte versiuni: hatchback, Variant, Plus şi Cross, alături de ediţiile sportive GT, GTI şi R32. Modelul deschis va marca intrarea pe piaţă a celei de a treia serii Golf Cabrio, prima fiind fabricată între 1980 şi 1991, iar cea de a doua începând cu anul 1994. Ultima decapotabilă Golf a fost fabricată în 2002, iar de atunci nemţii nu şi-au manifestat disponibilitatea de a readuce în atenţie un vehicul cu pavilion mobil.
Viitorul Golf VI Cabrio se va duela cu Ford Focus CC, Opel Astra Twin Top, Peugeot 308 CC şi Renault Megane CC, pe un sector unde nimeni nu a izbutit să se detaşeze clar în pluton. Spre deosebire de restul concurenţei, versiunea cu plafon retractabil a noului Golf va adopta soluţia clasică a unui acoperiş din material textil ce se va strânge în spatele scaunelor.
Sistemul de acţionare a plafonului va fi preluat de la Audi A3 Cabrio, automobilul putând fi capotat în mai puţin de 10 secunde şi decapotat în cel mult 13 secunde. Structural Golf VI Cabrio va dispune de un plafon mai lung datorită profilului acestei maşini. Modelul va fi omologat pentru patru persoane şi va avea o gamă interesantă de dotări care să reliefeze gradul de securitate, confort şi plăcere. Propulsia va fi formată din patru motorizări: două benzină de 160 şi 200 de cai putere şi două turbodiesel de 105 şi 140 de cai putere.
Conform oficialilor de la Volkswagen, preţul de bază al decapotabilei Golf se va situa între Beetle Cabrio şi Eos, adică undeva între 19.500 euro şi 237.00 de euro.